Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner i Aps.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Lagersalg123 - JEN:
 Så det er en ganske fin moral du har der f.s.a. SU og bevist omgåelse af reglerne for egen vindings skyld.

Lad der nu ikke gå moral i denne diskussion. Hvis vi endelig skal blande moral ind i tråden så lad os gå efter de mennesker der laver lovene. SU styrelsen rådgiver selv deres hjemmeside på bedste vis i hvordan eksempelvis virksomhedsskatteordningen kan bruges til at "opspare" optjent indkomst til efter ens uddannelse er overstået.

Hvad der derimod skuffer mig i denne tråd er at den gode revisor ikke stiller spørgsmålstegn ved om den forslåede løsning er gangbar. Der skal meget til at SKAT accepterer at et ansættelsesforhold som lønmodtager pludselig kan klares ved at overgå til fakturering. Måden som en løsning skrues sammen på her i tråden "lugter" af omgåelse og her burde en fornuftig revisor have råbt vagt i gevær og stillet spørgsmålstegn ved om betingelserne for selvstændig virksomhed virkelig er til stede.

YesYesYes

Fra Ungarn
Tilmeldt 8. May 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen. 

"problemet" blev ganske enkelt løst ved at framelde SU i nogle måneder. (og lave en aftale med arbejdsgiver om at jeg kan starte der igen næste år) :)

 

Samfundsnasser eller ej, så er det da et yderst interesant spørgsmål der bliver stillet, om hvorvidt sådan en konstellation er gangbar? 

Har undersøgt det lidt selv, og kan ikke umiddelbart finde noget svar på dette. Har ikke haft intentioner om at omgå regler, eller direkte snyde, men blot finde en løsning på min situation. 

Iøvrigt lidt sær betegnelse man får, samfundsnasser, når man forsøger at tænke lidt over tingene. Det er et enormt privelegie at være en del af det uddannelsessystem vi har i Danmark, både hvad angår SU og gratis uddannelse, og klager på ingen måde over den støtte der bliver givet i form af SU. Til dem der så argumenterer for at man, såfremt man er under uddannelse skal dedikere sig 110% til netop dette, kan jeg så sige at det i mit tilfælde drejer sig om at jeg har været utroligt heldig i forbindelse med et job, som ligger i ferier, hvor jeg så kan arbejde igennem med døgnvagter(natten er rådighedsvagter, hvorfor man kan sove, såfremt der ikke er noget action), og det derfor stadig er muligt, i hvert fald i mit tilfælde at dedikere sig studiet, det handler om prioritering. 

Befinder mig nu iøvrigt på min 2 døgnvagt i streg, og har fri på torsdag. Efter 3 vagter af den karakter i løbet af et år, og en enkelt weekend eller to, skal jeg så ikke være berettigget til SU, såfremt jeg vil arbejde mere? - Lad den ligge, det er en helt anden diskussion.

God sommer :) 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:
Så skal jeg naturligvis beklage mit moralske opstød Smile for hvis det er tilfældet, ja så er det jo bare sådan det er.

Jeg synes overhovedet ikke, du skal beklage jeg sad lige og tænkte det samme!

Umoralsk og ulovligt er jo ikke nødvendigvis sammenfaldende, moral er noget man har og holder sine egne (og andres) handlinger op imod! Og der er det ingen undskyldning at SU styrelsen, vejleder i uskik.

@Anton: Samfundet udbetaler SU til dig, for at du kan koncenterer dig om dine studier, hvis du arbejder en masse i stedet for at læse, så frameld dog SU, så er der ikke nogle der kan klandre dig for ikke at opretholde din del af den implicite aftale.

Fra Ungarn
Tilmeldt 8. May 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det er netop det jeg har valgt at gøre, hvilket jeg også indledningsvis i mit forrige indlæg pointerer. :)


Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Anton:
Og det er netop det jeg har valgt at gøre, hvilket jeg også indledningsvis i mit forrige indlæg pointerer. :)


Super! Det er sgu også det eneste rigtige!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)