Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække momsen af mit Coaching lokale fra?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg skal til at lave min første indberetning af moms og bliver i tvivl om, hvorvidt jeg kan trække momsen fra mit klinik/kontor lokale.

Jeg arbejder som Coach, som jeg tilbyder til private. Jeg har eget klinik/kontor lokale, hvor der indberegnet moms i lokale lejen.

Jeg er bekendt med at psykologer ikke kan trække moms fra deres klinik. Og er derfor i tvivl om det også gælder mig, når mit erhverv ligner det lidt.

Jeg håber på et hurtigt svar, så jeg kan nå fristen for indberetning af moms.

Tusind tak.

Venligst Linda Hauge

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du kan trække momsen fra. Når du skal til at indberette moms, må du jo være momspligtig. Når psykologer ikke kan trække moms fra, skyldesdet , at de normalt  ikke er momregistrerede. 

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for din hjælp!

Fra Valby
Tilmeldt 24. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Fra  Morten Münchow Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Relateret til dette, har jeg det spørgsmål, om mine coach ydelser også skal pålægges moms? Det ville jo være billigere for kunden, hvis der ikke var moms på. Her kan man måske også henholde sig til, hvad der er gældende for private psykologer (hvis der er nogen, der ved hvad der er gældende for private psykologer)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

forudsætning for at trække moms fra er helt enkelt at du er monmspigtig af dine indtægter som relaterer til udgifter - eller har du ikke momsfradrag for nogen som helst indtægt,

Er dine indtægter blandet moms og ikke momspligtige, så er udgifter først direkte relateret til momspligtig indtægt eller ikke - og derefter hvis det er fælles udgifter - delt i forhold til den momspligtige indtægt og den momsfrie

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)