Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Integration af CKEditor

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften derude!

 

Jeg sidder og skal til at integrere CKEditor, i et lille mikro (php) CMS jeg er ved at skrive.

Selvfølgelig er der en ordenlig bunke dokumentation på selv de mest nørklede ting i editoren.

 

Mit spørgsmål går på om andre har stået i samme situation, og har fundet en fornuftigt guide eller walktrough af integrationen?

 

Nyd resten af søndagen. :-)

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Robert:

God aften derude!

 

Jeg sidder og skal til at integrere CKEditor, i et lille mikro (php) CMS jeg er ved at skrive.

Selvfølgelig er der en ordenlig bunke dokumentation på selv de mest nørklede ting i editoren.

 

Mit spørgsmål går på om andre har stået i samme situation, og har fundet en fornuftigt guide eller walktrough af integrationen?

 

Nyd resten af søndagen. :-)

Jeg ville hellere anbefale TinyMCE, der har du bedre dokumentation, flere demo codes osv. Det er meget nemmere at integrere end CKeditor.

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lund

Tak for det! :-)

 

Jeg fandt også selv frem til den lille guide du henviser til i anden post - det var jo simpelt nok. Nu mangler billede upload så bare.

Det ser ud til TinyMCE har billede upload indbygget, du virker til at have styr på det, så kan du bekræfte det? :-)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Robert.

TinyMCE's billed-upload koster penge. I vores løsning, Sitemagic CMS, har vi dog valgt at lave et generelt "Filhåndterings"-modul, hvorfra billeder kan uploades. Billederne kan så efterfølgende vælges i TinyMCE. Man skal ganske simpelt populere en js-fil med referencer til de uploadede billeder, hvorefter de er tilgængelige fra TinyMCE.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har altid brugt FCKeditor. Det virker ret simpelt og er gratis at bruge. (også fil-browser)

UPDATE: Jeg ser da lige, at det er FCKeditor, der er blevet til CKeditor! Jeg bruger vist bare en gammel version, så, he he .. 

Hvad støder du på af problemer?  Så skal jeg prøve at kigge min kode igennem..

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Jimmy - det fandt jeg også ud af, så jeg gik tilbage til CKEditor. :-)

@ Mattias - FCKeditor er, hvis jeg har forstået det ret, blevet delt op i CKEditor der ikke har indbygget fil-browser, og så CKFinder som er et fil-browsing modul til CKEditor. Og det var vist lige det jeg manglede - havde jeg dog bare sat mig ordenligt ind i tingene fra starten. ;-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Robert:

Jeg fandt også selv frem til den lille guide du henviser til i anden post - det var jo simpelt nok. Nu mangler billede upload så bare.

Det ser ud til TinyMCE har billede upload indbygget, du virker til at have styr på det, så kan du bekræfte det? :-)

TinyMCE har ingen billedoploader indbygget. Den de har lavet er meget smart, men koster penge at bruge.

 

Men du kan eventuelt tage et kig på AJAX filemanager som er nemt at bruge og nemt at integrere i TinyMCE. Det er smartere at man har billed og filoploader indbygget i editoren, yderligere har AJAX Filemanager også indbygget redigeringsværktøj til billeder.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)