Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskud af netbutik i ApS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg håber at i kan hjælpe

Jeg har en netbutik, som jeg har lavet, og da der kom lidt salg fra den, besluttede jeg at oprette et cvr og drive den fra.

Nu har jeg en som ønsker at købe den, og jeg ønsker at sælge den gennem et aps, så jeg ikke bliver beskattet personligt.

Kan jeg indskyde den i ApS og for hvilken værdi, uden at jeg skal beskattes af det? For herefter at sælge den i ApS'set?

 

Altså således at jeg indskyder: 80.000kr. + hjemmeside(til værdi x?)

Jeg sælger herefter hjemmesiden til x, hvorved der jo ikke kommer et positiv resultat som skal beskattes?

Jeg håber at jeg skrevet det tydeligt, men det er bare for at vide om jeg har forstået reglerne korrekt.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er ikke muligt at undgå beskatning på nuværende tidspunkt ved salg af hjemmesiden, idet beskatningen enten kommer ved det direkte salg eller ved overdragelsen til ApS'et, som sidestilles med et salg.

Hvis du så vælger at alve en skattefri virksomhedsomdannelse, hvorved skatten udskydes, så er spørgsmålet om, hvad du skal anvende dit ApS til senere. Herudover er det jo også forbundet med en del omkostninger til at få gennemført og beregnet den skattefrie virksomhedsomdannelse.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)