Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Moms

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i tvivl om hvorvidt der skal beregnes moms for en række ting. Jeg håber at en af I kloge hoveder kan hjælpe mig :-)

  1. Skal jeg betale moms ved salg af en brugt firmamobil til en privat-person via QXL ?
  2. Kan jeg fratrække salgsgebyret på QXL? Det er ikke gratis at sælge på deres auktionsside.

Jeg er bekendt med at man ikke kan fratrække momsen ved postforsendelser. Men kan selve emballagen (æske + boblefolie) mon ikke trækkes fra ?

På forhånd tak for svar :-)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte lige et spørgsmål.

Kan jeg fratrække momsen ved de udgifter jeg har i forbindelse med bank og netbank - fx netbank-gebyrer ?

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Thomsen:

Jeg glemte lige et spørgsmål.

Kan jeg fratrække momsen ved de udgifter jeg har i forbindelse med bank og netbank - fx netbank-gebyrer ?

Der er ikke moms på de gebyrer du betaler i din netbank :)

Du har heller ingen moms på f.eks. din stiftelses provision i din bank- det vil altid fremgå af din faktura hvis der er pålagt moms.  

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aalborg.

Tak for hjælpen, det er jo fuldstændig sandt. Jeg er kørende igen. Tak :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Thomsen:

  1. Skal jeg betale moms ved salg af en brugt firmamobil til en privat-person via QXL ?
  2. Kan jeg fratrække salgsgebyret på QXL? Det er ikke gratis at sælge på deres auktionsside.

Jeg er bekendt med at man ikke kan fratrække momsen ved postforsendelser. Men kan selve emballagen (æske + boblefolie) mon ikke trækkes fra

Hej Jimmy

Ja, du skal betale udgående moms af salg af firmamobilen.

Ja, du kan fratrække gebyret til QXL.

Hvis det fremgår, at der er moms på kvitteringen fra PostDanmark, så kan du følgelig fratrække momsen. Det bør der iøvrigt være for emballage m.v..

Hilsen

Tonny

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny.

Tusind tak for svaret, det var meget hjælpsomt af dig. Så kan jeg få indberettet momsen i dag :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)