I princippet kan man anlægge den anskuelse, at det ville være skattepligtigt, men mon ikke den side er afdækket, idet der fremgår af artiklen, at hun skal være med til at promovere hele bebyggelsen o.s.v..
Det betyder jo rent faktisk, at hun er på arbejde i den tid, hvor hun har lejligheden til rådighed, og derved bliver det alene et spørgsmål for ejerne og virksomheden, som ønsker hendes "arbejdskraft".
Ja for det kan jo sætte nogle ting i perspektiv, hvis man som udlejer på den måde kan få noget gratis markedsføring ved at tilbyde kendisser adgang i givne perioder.
I princippet kan man anlægge den anskuelse, at det ville være skattepligtigt, men mon ikke den side er afdækket, idet der fremgår af artiklen, at hun skal være med til at promovere hele bebyggelsen o.s.v..
Det betyder jo rent faktisk, at hun er på arbejde i den tid, hvor hun har lejligheden til rådighed, og derved bliver det alene et spørgsmål for ejerne og virksomheden, som ønsker hendes "arbejdskraft".
Hilsen
Tonny
Jo men der er jo beskatning af ting som man får stillet til rådighed f.eks. biler, internet, sommerhuse osv osv..
Det jeg hæfter mig ved, er at der i overskriften står helt gratis.. men derfor kan der selvfølgelig godt afregnes skat.
Mit spørgsmål skyldes ikke misundelse, men mere i retning af en markedsføringsmulighed på lignende vis for andre produktgrupper...
I princippet kan man anlægge den anskuelse, at det ville være skattepligtigt, men mon ikke den side er afdækket, idet der fremgår af artiklen, at hun skal være med til at promovere hele bebyggelsen o.s.v..
Det betyder jo rent faktisk, at hun er på arbejde i den tid, hvor hun har lejligheden til rådighed, og derved bliver det alene et spørgsmål for ejerne og virksomheden, som ønsker hendes "arbejdskraft".
Hilsen
Tonny
Jo men der er jo beskatning af ting som man får stillet til rådighed f.eks. biler, internet, sommerhuse osv osv..
Det jeg hæfter mig ved, er at der i overskriften står helt gratis.. men derfor kan der selvfølgelig godt afregnes skat.
Mit spørgsmål skyldes ikke misundelse, men mere i retning af en markedsføringsmulighed på lignende vis for andre produktgrupper...
Hej igen
Der er jo ingen tvivl om, at sættes dette korrekt op, så er der absolut mange muligheder for et promotion stunt eller reklamefremstød, hvordan det skrues sammen afhænger følgelig også af, hvordan de skattemæssige forhold tilrettelægges.
For mig er der ingen tvivl om, at en "kendt's" tilstedeværelse i en eller anden relation til et produkt eller en ydelse kan ske uden skattemæssige konsekvenser for vedkommende, idet modydelsen netop er at promovere produktet/ydelsen. Hvervgiverens fordel er netop reklameeffekten af dette set-up.
Man kan udmærket forestille sig lignende indenfor alle former for produkter og ydelser.