Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finde servere, samt se hvilke domæner der er hostet

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Eiler:

Folk, som kritiserer private-hjemmesider.dk glemmer, hvad formålet med siden er! 

Formålet er jo ikke, at en stor virksomhed skal finde ny hostingpartner derigennem. Erik ved (uden at kende ham) tilsyneladende lige så meget, som enhver anden privatperson, som har brug for webhosting. Og det er de parametre han har anvendt ift. sin undersøgelse/test. Erik har undersøgt de ting, som er vigtige for ham og andre privatpersoner, når de skal bruge et nyt webhotel.
For Erik kan det være fuldstændig ligegyldigt hvad de forskellige udbydere anvender af servere, styresystemer, afviklingsapplikationer eller noget som helst andet - for det er hammerende ligegyldigt for andre private slutkunder. Erik er interesseret i, hvem der tilbyder mest til prisen, og hvem som har den hurtigste forbindelse/afviklingshastighed. Hvad der ligger bagved er ham ligegyldigt - det skal bare virke! 

Personligt synes jeg, at det er super godt gået af Erik. En objektiv guide, hvis indhold der ikke er manipuleret af nogle selskaber, har længe været savnet.

Thumbs up! 

Jeg ved nok en anelse mere om webhosting end de fleste privatpersoner, men hovedbudskabet i dit indlæg er helt korrekt. Nemlig at siden er lavet til private personer, som ikke aner noget om Apache og .Net og PHP og asp osv. Derfor er det også hjemmesideprogrammer og 1-klik installation der fokuseres på, på forsiden af Private Hjemmesider.

Der er så siden hen kommet en masse feedback fra personer med lidt mere professionel tilgang til hosting, og som derfor er interesseret i PHP memory limit og meget mere. Derfor har jeg lavet webhotel oversigten som går lidt mere i dybden. Der mangler dog stadig info om PHP memory limit og andre specielle behov, men det kommer inden så længe. Det tager alt sammen tid at lave.

janaje:

Jeg er da ked af på vegne af Dandomain, at de bliver kaldt et discount webhotel.

Jeg kan godt fornemme at ordet "discount" bliver taget ilde op. Jeg ser det ikke som noget negativt, og I kan kalde det hvad I vil. Det drejer som om webhoteller til en pris hvor private personer, uden en dyt forstand på webhoteller, alligevel kan være med økonomisk. Derfor kan webhotellerne jo godt være gode. Og ja Dandomain er et af de dyrere på min liste.

janaje:

Der er en faktor mange forskel på om det du pinger er en HTML side eller en webshop side, der måske endda er en .NET side og måske endda ender med at skulle starte hele applikationen op fordi siden ikke er velbesøgt. Der er faktor stor forskel på om det er en server med mange webhoteller eller om du har ramt en dedikeret server hos dandomain f.eks. (du nævner f.eks. en med kun 6 domæner?)

Det har du fuldstændig ret i, men det beskriver jeg også i teksten. Det ville være bedre hvis jeg havde et webhotel hvert sted og så kunne lave nøjagtig samme setup alle steder. Det har jeg ikke, og derfor kunne jeg ikke lave denne test på den måde.

Jeg har valgt hele 10 domæner hos hver udbyder, så skulle der være et website der er dårligt optimeret, så opvejes det nok af de andre 9 domæner. Jeg ved godt at det ikke er perfekt, men du må indrømme at det giver en god indikation, når der er taget 10 domæner for hvert webhotel.

At der er servere med mange domæner og servere med få domæner er et dårligt argument. Det er korrekt at der er stor forskel på om der kun er 20 domæner på en server, eller om der 1.000 domæner. Men det er jo også præcis det, jeg gerne vil måle. Når jeg har valgt de 10 domæner, som skulle testes, så har jeg valgt dem på forskellige servere (hvilket også er beskrevet i min tekst). Hvis en udbyder f.eks. havde 30 servere, hvoraf de 9 havde 100 domæner, og 21 havde 1.000 domæner, så har jeg valgt 3 servere med 100 domæner, og 7 severe med 1.000 domæner. Med andre ord et repræsentativt udsnit.

At der var en udbyder hvor jeg kun fandt 1 server med 6 aktive domæner, er netop også beskrevet i min tekst. Jeg skriver at man skal tage resultatet fra denne udbyder med et gran salt, da jeg ikke kunne finde flere servere:

Citat Performance for Intergate:

"Testresultaterne hos InterGate skal tages med en smule forbehold. Vi kunne nemlig kun finde én server hos InterGate, og her var der kun 6 aktive fungerende hjemmesider."

janaje:

hvad siger en ping tid? hvad er det overhovedet du måler via den pingdom side? tid til første eller sidste bit? for håbentlig ikke "ping" tiden?

Det kritikpunkt kan jeg kun støtte op omkring. Det har jeg ikke fået beskrevet, og det vil jeg ændre. Jeg var selv i tvivl om hvordan testen skulle udformes og spurgte derfor i denne tråd, hvor jeg blev anbefalet pingdom:
Tråd om Test af svartid på hjemmeside

Jesper Jørgensen svarer på netop dette:

Citat: "Lad os sige du vil teste siden: www.mydomain.com/test/. Tiden der måles er så:

  • Tiden det tager at sende et HTTPrequest fra Pingdom serveren til mydomain.com
  • + Tiden det tager for serveren at generere siden /test/ (inkl. databaseopslag m.m.)
  • + Tiden det tager fra siden /test/ er genereret til den er fuldt modtaget hos Pingdom."

Det var så min korte kommentar til kritikken Skype-BigSmile

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)