Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indentiske title - Google web master tool

Side 1 ud af 7 (64 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. May 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Har den uheldige situation at Goggle siger at der er indentisk title på en af vores sider - faktisk vores hovede default side.

Google påstår af siderne er identiske mellem domain/default og domain/Default - dvs. den skeldner mellem stor og små bogstaver. Men det sjove er at vi har kun en default side liggende - nemlig den med småt.

Så hvad gør vi for at hjælp goole på vej - så vi ikke søgemæssigt "straffes" ved denne uheldige situation

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Annette

Jo - Google har ganske ret. Din forside svarer både med voneinem.dk, voneinem.dk/default.asp og voneinem.dk/Default.asp

Dermed er du ramt af duplicate content:

http://www.screencast.com/t/NTM4ZWRhMzkt

Du skal have din programmør til at fikse det, så /default.asp og /Default.asp 301 redirectes til voneinem.dk

Du skal generelt passe på med de URL! På dit site kan man frit mikse om - altså erstatte et lille bogstav med et stort i URLs, og det er ikke godt. Det er faktisk det, der allerede har skabt dig problemet, du beskriver. Google kan normalt godt finde ud af, at /default.asp er det samme som forsiden - og de vurderer det så som én URL (for det meste). Men når di site er fejlkonstrueret, som det er nu, går det galt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:00

Thomas Rosenstand:
På dit site kan man frit mikse om - altså erstatte et lille bogstav med et stort i URLs, og det er ikke godt.

Lad mig lige tilføje, at sådan er det som udgangspunkt ALTID på en MS IIS server. Den er ikke case sensitiv. Det kræver således, at der gøres noget særligt, for at rette op på det. Normalt løses det på MS IIS med et ISAPI filter. Heri kan der opstilles regler, der bl.a. gør at dine sider ikke kan kaldes med både små og store bogstaver.

Problemet er, at det er de færreste hostede MS IIS servere hvor du kan få et ISAPI filter instaleret og få adgang til at justere det. Det kræver normalt en dedikeret server. Men selv hvis man har en dedikeret server glemmer de fleste udviklere at få det her på plads. Det gælder også for vores kære Amino.dk - alle nedenstående URL'er viser forsiden:

www.amino.dk

www.amino.dk/default.aspx

www.amino.dk/Default.aspx

Ja, selv på mange af os SEO eksperters websites finder du samme problem ... :)

www.seo-lex.dk/handelsbetingelser.html

www.seo-lex.dk/Handelsbetingelser.html

Så i første omgang skal du undersøge om du overhovedet har adgang til at få et ISAPI filter instaleret på den IIS/ webserver du bruger. Kan du det, så skal de rette regler sættes op. Det skal du få en kvalificeret tekniker til. Ikke bare en der siger han kan - men en der faktisk kan og har prøvetd et før! For laver du fejl i det fucker du hele dit site op :)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 09:11

Jeg er en af dem der bare aldrig har fattet idéen med at kunne have flere filer med samme navn med forskellig case i et computer system.

Efter min mening er det nogen unix nørder (eller hvem der nu fandt på det), som keglede rundt i fremtidsperspektiver og sikkert tænkte det var smart, da der på daværende tidspunkt ikke var mulighed for så lange filnavne og man kunne frygte at løbe tør for kombinationsmuligheder.

Bortset fra det, så fatter jeg slet slet ikke at det stadig eksisterer den dag idag. Jeg kan kun se ulemper og ingen fordele ved det. Men måske nogen andre inkarnerede programmører, forskere eller nørder kan se en fordel?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:16

Hey, jeg kender ikke så meget til ASP, men jeg ved at jeg i min egen CMS løsning har lavet et lille script (i PHP) der håndterer om en fil skal have store eller små bogstaver. og bliver der linket til en fil med store bogstaver, eller der bliver skrevet store bogstaver i filnavnet så laver mit system en 301 redirect til den samme fil med små bogstaver.

Kan man ikke gøre det samme med ASP? igen jeg kender ikke så meget til ASP, så det kan da godt være at det ikke kan lade sig gøre.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:21

Det kan du kun fordi du kører på en Unix maskine - den er nemlig case-sensitiv :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:28

Ja det er rigtigt, og så ville man egentlig heller ikke kunne gøre det jeg siger med rigtige filer. Altså i PHP, så skal man i stedet gøre det med htaccess.

Men ovenstående eksempel bruger jeg til virtuelle filer, altså hvor jeg har brugt mod rewrite til at lave brugervenlige urler. og så får man jo fat i en fil uanset hvad man skriver, i hvert fald i mit tilfælde. og det er så her mit PHP script slår ind og siger hov hov, du har skrevet med store bogstaver, lad os lige redirecte til det samme med små bogstaver.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 09:32

Hvis det er .NET kan man vælge at redirecte & rewrite alle kald i en app-code fil som man vedlægger, som ændrer til tilsvarende lowercase navn, altså fx /FisK.aspx til /fisk.aspx - det kan være en god løsning.

i ASP kan der laves tilsvarende, hvis man har en include fil eller andet der kører i alle tilfælde af sitet før alm. response sendes ud, ellers skal man ind i IIS og hygge sig.

Fra København
Tilmeldt 6. May 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:04

Hej

Tak for svar. Kontakter min host udbyder og hører til muligheden for et ISAPI filter og håber på hjælp. Det må ligeledes være i deres interesse til hjælp for øvrige kunder.

Så må jeg se hvorledes jeg sikre mig at de rette regler sættes, uden at fucked det hele op 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 10:09

Annette von Einem, Blomsterdesigner:
Tak for svar. Kontakter min host udbyder og hører til muligheden for et ISAPI filter og håber på hjælp. Det må ligeledes være i deres interesse til hjælp for øvrige kunder.

De skal sætte det op pr. enkelte kunde (pr. webhotel/website), så det kommer ikke andre til gode, medmindre webhotellet laver samme opsætning på hvert enkelt webhotel i deres IIS.

Herudover tror jeg at din webhost er ret ligeglade med det, udover at forsøge at hjælpe dig når du har en support-sag :)

Side 1 ud af 7 (64 indlæg)