Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms i udlandet - Finland

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er lidt i tvivl om reglerne for moms. Som momsregistreret i Danmark, hvordan skal jeg da forholde mig til moms i andre lande? Både inden- og udenfor EU

Jeg har hørt rygter om følgende:

Inden for EU betales og kræves de nationale moms takster (f.eks. kræver jeg 25% moms når jeg sælger til Tyskland og betaler 22% når jeg køber ind i Finland). 

Uden for EU fjernes alt hvad der hedder moms fra alle betalinger og fakturaer

Er dette korrekt? Hvis ikke - hvordan forholdet det sig så?

Tak..

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du køber indenfor EU, så oplyser du bare dit VAT number (DK + CVR nummer), og så handler du momsfrit...

Skal du sælge B2C, så er det rigtig nok, det du har listet, med mindre man overskrider grænserne for lokal moms...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Når du køber indenfor EU, så oplyser du bare dit VAT number (DK + CVR nummer), og så handler du momsfrit...

Skal du sælge B2C, så er det rigtig nok, det du har listet, med mindre man overskrider grænserne for lokal moms...

Vil det sige, at sælger skal fjerne moms fra fakturaen, eller blot at jeg kan trække det fra i mit momsregnskab?

Og når jeg sælger B2B inden for EU, skal jeg så skrive dansk moms på fakturaen og også kræve den?

 

Går ud fra, at alt salg uden for EU, der skal al moms fjernes, sådan som du skriver?

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Eiler:

Vil det sige, at sælger skal fjerne moms fra fakturaen, eller blot at jeg kan trække det fra i mit momsregnskab?

Og når jeg sælger B2B inden for EU, skal jeg så skrive dansk moms på fakturaen og også kræve den?

 

Går ud fra, at alt salg uden for EU, der skal al moms fjernes, sådan som du skriver?

Ja sælger skal fjerne momsen...

Når du sælger B2B, så skal du kræve at få Vat Number, og så slipper du os for, at tillægge momsen... Har din kunde ik et valid VAT number, så skal du tillægge 25% moms...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)