Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg via ebay og qxl

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu skrevet en ebook, som jeg gerne vil sælge. Min plan er at starte med at sælge den på ebay og qxl,

hvor jeg i min præsentations-tekst skriver at jeg her sælger de første 75 stks, til 75kr under den virkelige produktpris. Skriver også at når der er 75 der har købt min bog, vil jeg sælge den til den fulde pris på min blog.

Og så skriver jeg linket til min blog.

 

Jeg har nogle udfordringer angående det her. Jeg ved ikke hvordan jeg kan få auktionen til at lukke efter at der er solgt de 75stk. Kan man få den til det automatisk? Jeg har ikke før solgt noget på qxl eller ebay.

Og måden hvorpå folk skal modtage min ebook er jeg ikke helt sikker på. Først tænkte jeg på, at bede folk om at oplyse deres e-mail, så jeg kunne maile den til dem. Men det er en tidskrævende løsning, og folk vil som regel ikke af med deres mailadresse. Det ville være smart når de havde betalt, hvis de fik et link hvorfra de kunne downloade bogen.

Har i nogen forslag til løsning?

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan sætte antallet af varer til salg på QXL til 75. Når de er solgt, er der ikke flere

Du må ikke linke til eksterne sider hos QXL

Hvad er det for en Ebog?

Måske jeg kan sælge den for dig

Send mig evt. en PM

 

Hilsen

Finn Bennetsen
http://FIKI.dk

 

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn. Jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg sender dig en Pb.

Jeg klikkede på knappen Mere.. Og så kunne jeg skrive en besked.

Men når jeg skrev dit navn i modtagerfeltet ville den ikke sende besked fordi navnet ikke blev godkendt.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har handlet en del fotoudstyr på Ebay.

På Ebay kan du også sætte et antal varer. Jeg går udfra, at Auktionen lukker, når det antal varer er solgt.

Jeg får ofte autogenererede mail fra Ebay-shops, når de har modtaget min betaling, så jeg går udfra, at det kan lade sig gøre at sende link til download på den måde.

Lav evt. lidt research på Ebay ved at købe nogle billige produkter til download, og se hvordan processen bliver håndteret. Der er sikkert masser af digitale billeder, musik osv til få $ stykket.

Mvh.

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

# Finn

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE

Jeg var ikke lige blevet klar over at man ikke må linke til eksterne sider på Qxl.
Det var ellers en vigtig del af min "strategi." Må man heller ikke hos Ebay?

Siden du foreslår at sælge den for mig, kunne det være interessant at høre hvilken erfaring du har med at sælge på Ebay, Og hvad du eller laver. Hvordan havde du evt. forestillet dig dit salg skulle foregå?

 

Min bog er ikke helt færdiggjort endnu, og de næste dage har jeg travlt med andre ting. Men når det er ordnet, vender jeg tilbage til min bog og færdiggør den.

E-bogen beskriver hvordan man trader på Betfair.dk. Prisen bliver 280-300.

 

# Carsten

Tak for den meget brugbare info :)

 

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener heller ikke du må linke hos Ebay, men er dog ikke helt sikker

Jeg har en webshop med fokus på digitale vare, men jeg er ikke interesseret i trading/gambling produkter. Det skal du ikke tage personlig. Det er bare en beslutning.

Der sælges mange "af din slags" ebøger via Clickbank. Måske du skulle prøve der.

Hilsen

Finn Bennetsen

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

#Finn

Det er helt ok, jeg tager et kig på Clickbank. Jeg prøver stadig at finde ud af hvordan jeg laver autogenererede mails. Men ingen succes med det endnu. Men jeg kan uploade min ebog til rapidshare, og så kan købere få linket i sådan en mail.

Hvor mange eksemplarer ville i vælge at sælge billigt? 75? 150?

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Motionfit:

Jeg har nogle udfordringer angående det her. Jeg ved ikke hvordan jeg kan få auktionen til at lukke efter at der er solgt de 75stk. Kan man få den til det automatisk? Jeg har ikke før solgt noget på qxl eller ebay.

Og måden hvorpå folk skal modtage min ebook er jeg ikke helt sikker på. Først tænkte jeg på, at bede folk om at oplyse deres e-mail, så jeg kunne maile den til dem. Men det er en tidskrævende løsning, og folk vil som regel ikke af med deres mailadresse. Det ville være smart når de havde betalt, hvis de fik et link hvorfra de kunne downloade bogen.

Som det allerede er nævnt nøjes du med at sætte 75 stk. til salg i første omgang.

Du må ikke sætte eksterne links på hverken e-bay eller QXL, men et trick er at lave dit brugernavn det samme som din hjemmeside (f.eks myfantasticbook.com)

Med hensyn til at få bogen sendt til køberen, vil du altid kunne kontakte køber efter handlen er afsluttet, og dermed kan du sende dit link. (typisk sender sælger info om det videre forløb)

mvh

Jan

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Technocowboy:

Du må ikke sætte eksterne links på hverken e-bay eller QXL, men et trick er at lave dit brugernavn det samme som din hjemmeside (f.eks myfantasticbook.com)

Med hensyn til at få bogen sendt til køberen, vil du altid kunne kontakte køber efter handlen er afsluttet, og dermed kan du sende dit link. (typisk sender sælger info om det videre forløb)

mvh

Jan

 

Er det så pga. at jeg får købers mailadresse at jeg kan kontakte ham?

 

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Motionfit:

Er det så pga. at jeg får købers mailadresse at jeg kan kontakte ham?

 

Nu er det ved at være et stykee tid siden jeg har handlet begge steder, men så vidt jeg husker får du købers mailadresse hos QXL, men på E-bay går det via deres eget messagesystem.

Men et er sikkert : Du kan under alle omstændigheder komme i kontakt med køber.

mvh

Jan

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)