Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

adwords og kvalitetsresultat + landingspage

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle aminoer

Håber nogen kan hjælpe mig lidt.

Jeg er ved at opsætte en adwords kampange for Petpit.dk

Dog syntes jeg det er svært at få nogle fornuftige klik priser. Det hænger nok sammen med kvalitets resultatet.

jeg har prøvet flere varianter, men efter nogen timer falder kvalitetsresultatet. det starter på f.eks 5 men ender efter 1 time med kun at være på 2 eller 3. Hvorfor????

Nu er Petpit en rimelig bred målgruppe, da alle med kæledyr er velkommen, men ville det være bedre så at lave landingspage? f.eks en landingspage hvor jeg nænvner hunde og andre kæledyr eller katte og andre kæledyr til en anden landingspage.?

eller hvad kan jeg gøre???

Hvis jeg bare opretter kampanger til forsiden er det sku svært at få nogen ordentlig kvalitets resultater.

håber nogen kan hjælpe.

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kort fortalt påvirker nogle af disse faktorer din Quality Score:

  • Indeholder annonceteksten det ord, som brugeren har søgt på?
  • Indeholder landing pagen det/de ord, som brugeren har søgt på?
    Lad f.eks. være med at pege alle dine annoncer ind på forsiden. Men lav nogle Adgroups efter emne/dyreart, og lad annoncerne pege ind på nogle sider, der handler om dette.
  • Din annonces performance/CTR.
    Hvis mange gidder klikke på din annonce i forhold til dens position, så vurderer Google at den nok er god og relevant for brugerne. Og så får den lige et boost opad i form af en højere Quality Score.
    Eksperimenter derfor altid med dine annoncer. Sæt nogle stykker i rotation i en uge eller to, og vurder hvilken der performer bedst.
  • Din Campaigns overordnede performance spiller også ind. Så det giver mening at gruppere sine bedste og dyreste Adgroups i én kampagne, så man forhåbentligt kan opnå nogle lidt lavere priser.

Der er mange, mange flere faktorer, der spiller ind. Men disse er de kendte, som Google har løftet sløret for.

Se dette link for mere inspiration, og en rigtig, rigtig god video fra Google selv, der forklarer det:
http://www.redflymarketing.com/blog/how-to-improve-quality-score-the-ultimate-guide/

Håber du kan bruge det til noget :-)

/SoerenS

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær derudover opmærksom på, at hvis du tidligere har brugt de selvsamme søgeord, der har det lave kvalitetsresultat, vil de meget hurtigt falde ned til et lavt kvalitetsresultat fast - Med mindre du får en god CTR på søgeordene vil de også blive dernede. 

Hvis jeg må spørge.. Hvad bruger du af søgeord?.. Umiddelbart er det ikke så svært at få et ordentligt kvalitetsresultat for en side, som din, med mindre du bruger fuldstændig irrelevante 

Husk på, at i modsætning til SEO, er Content ikke King - Det er Relevans, der har mest betydning i AdWords. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 1. May 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for to gode svar-

til SoerenS

det er rigtig fint beskrevet og det er også lidt efter den model jeg går frem.
vil dog lige prøve at køre det hele igennem igen.

til andreas

jamen først prøvede jeg at opsætte en kampange med en hel masse søgeord omkring kæledyr.

Da der er mange tusinde søgeord omkring kæledyr

det fungerede ikke og lynhurtigt faldt kvalitets scoren til 2/10 eller 3/10

Så prøvede jeg at lave en kampange med få omkring 20 fleksible søgeord

et eksempel.

et fleksibelt søgeord som hund, har som jeg har forstået det mulighed for at blive vist på alle kombinationer hvor ordet hund indgår i. jeg laver en kampange specielt til hunde og bruger søgeordet hund og hunde + flere

hund starter med at have en kvalitets score på 6/10 for efter 1 time at ryge ned på 3/10
Prisen stiger så ovenikøbet også en hel del.

og jeg mener da et ord som hund er rimelig rellevant for petpit.

 

håber dette giver mening...;)

Tilmeldt 1. May 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov glemte lige

ville det være bedre f.eks at linke til en bestemt artikel og så lave en kampange til den specifike artikel?
og så oprette flere kampanger til flere artikler?

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold dig til én kampagne - Det bliver hurtigt uoverskueligt med utallige kampagner. Dette kan du altid ændre på et senere tidspunkt. 

Kvalitetsresultatet falder pga. du tidligere har haft søgeordet inde over din konto og har haft en dårlig relevans. Dette influerer det nuværende kvalitetsresultat i en negativ retning, da AdWords i høj grad kigger på historik. 

Første ting du skal gøre er at slå indholdsnetværket fra. Dette giver et dårligt billede af din kampagnes reelle CTR på Google-Search. 

Dernæst sætter du din kampagne i gang med det lave kvalitetsresultat. Tjek dine placeringer på de forskellige søgeord imorgen aften (Inde i AdWords interfacet!), og dem der ligger længere nede end gns. pos. 7 byder du op. Ellers lader du din annoncering køre i 1 uge og forhåbentligt kommer dit kvalitetsresultat længere op, hvis du ellers har skrevet en ordentlig annoncetekst, og derfra får en god CTR. 

Lykkes dette ikke skal du overveje om din annoncer virkelig er gode. 

Mvh.

Andreas

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 1. May 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 04:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Jamen det vil jeg da prøve så.

Jeg syntes bare det er meget at der står at det anslåede bud for første side er 6 kr. lyder for mig af meget pr enkelt klik.

men jeg må prøve at give det en uge og så se om det bliver bedre.

MEN ville det være bedre at lave en landings page specielt til mine adwords kampanger???

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Petpit:

Hej Andreas

Jamen det vil jeg da prøve så.

Jeg syntes bare det er meget at der står at det anslåede bud for første side er 6 kr. lyder for mig af meget pr enkelt klik.

men jeg må prøve at give det en uge og så se om det bliver bedre.

MEN ville det være bedre at lave en landings page specielt til mine adwords kampanger???

At det anslåede bud står til 6 kr. er en direkte konsekvens af det lave kvalitetsresultat. 

Kort sagt: Ja, det er være bedre at lave specifikke landingssider, men i dit tilfælde tror jeg ikke, at det gør det store. Jeg tror, at din tidligere CTR og annoncerelevans har været så lav, at Google har givet dine søgeord et lavt kvalitetsresultat - Dette kan kun rettes op ved at få en høj CTR og høj annoncerelevans. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 1. May 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

hej andres

Jeg tror jeg har fået oprettet en god kampange nu. Lader den køre i en uge og så justere jeg efterfølgende. Håber det med tiden bliver til en billigere klik pris.

Men hvad ville du give i klik pris? 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)