Jeg sidder og bøvler med mit regnskab og kan se at jeg har betalt en masse ting ud af egen lomme. Dvs. kontant og via min private bankkonte idet at jeg ikke i 2009 har haft nok på min erhvervskonto.
Er der nogle der kan hjælpe mig med at fortælle hvordan jeg kontere/bogføre disse indbetalinger?
Du kan vælge at bogføre købene på normal vis som udgifter, og så angive det samlede beløb du har lagt ud som et indskud i virksomheden.
Det er jo sådan set et indskud.
Du kan også trække pengene ud af firmaet, da det er firmaet der sådan set skylder dig pengene. Men der skal du nok lige være opmærksom på at notere på bilagene hvilken bankkonto der er betalt med. Hvis skat sidder og kigger dine konti igennem, og ikke kan finde bogførte poster, bliver der ballade.
Nok nemmest bare at lade det indgå som et samlet indskud. Du skal dog stadig notere på bilagene hvor beløbene fra udgifterne er trukket, så der ikke går panik i skatterådgiveren.