Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regninger betales kontant af egen lomme... bogføring af dette..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og bøvler med mit regnskab og kan se at jeg har betalt en masse ting ud af egen lomme. Dvs. kontant og via min private bankkonte idet at jeg ikke i 2009 har haft nok på min erhvervskonto.

Er der nogle der kan hjælpe mig med at fortælle hvordan jeg kontere/bogføre disse indbetalinger?

På forhånd tak :-)

 

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan vælge at bogføre købene på normal vis som udgifter, og så angive det samlede beløb du har lagt ud som et indskud i virksomheden.

Det er jo sådan set et indskud.

Du kan også trække pengene ud af firmaet, da det er firmaet der sådan set skylder dig pengene. Men der skal du nok lige være opmærksom på at notere på bilagene hvilken bankkonto der er betalt med. Hvis skat sidder og kigger dine konti igennem, og ikke kan finde bogførte poster, bliver der ballade.

Nok nemmest bare at lade det indgå som et samlet indskud. Du skal dog stadig notere på bilagene hvor beløbene fra udgifterne er trukket, så der ikke går panik i skatterådgiveren.

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. at jeg skal bogføre det som kontantkøb og debitere den rette driftskonto.

Skal jeg også kontere det jeg har betalt af egen lomme på en kapitalindskudskonto?

 

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Adm!

 

Jep...debet på en udgiftskonto og så en "mellemregningskonto" eller "gæld til indehaverkonto" og skriver beløbet ind der.

Du skal finde en konto i passiverne siden i status, der passer til denne beskrivelse.

 

Mvh Diana

 

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

adm:

Dvs. at jeg skal bogføre det som kontantkøb og debitere den rette driftskonto.

Skal jeg også kontere det jeg har betalt af egen lomme på en kapitalindskudskonto?

 

Helt korrektYes

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for svarene :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)