Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TEST: Her er den bedste antivirus!

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer.

Kiggede lidt rundt på nettet som sædvanligt, og faldt over denne artikel fra PCWorld:

http://www.pcworld.dk/art/11632?fpindex&fppos=1&a=block&i=113

Som er en test over de kendte antivirus-programmer:

Hvis nogle står er skal investere i et nyt antivirusprogram kunne det jo være relevant at tage et kig på ;)

Hilsen Casper H.

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:09

Skype-Smile

Det er nok ikke nogen skade til at lytte til den uafhængige organisation AV-Comparatives.org, som jævnligt tester antivirus produkter.

AV-Comparatives.org har for nyligt testet en lang række sikkerhedsprogrammer i en "On-demand scan".

Resultatet:

Kilde: http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/ondret/avc_report25.pdf

Alle programmerne som fik "ADVANCED+ ***" , må generelt betegnes som gode antivirus programmer.

Når testere skal lave en samlet vurdering af forskellige produkters kvalitet - og kåre en samlet vinder - vil det altid være en vurdering baseret på en række vægtede faktorer.
Nogle anmeldere / testere vurderer hastighed højt, mens andre vægter sikkerhed frem for hastighed. Nogle anmeldere ser relativt let på antallet af "false positives" (antallet af fejlagtige virusadvarsler), mens andre degraderer produkter med falske virus advarsler ganske voldsomt.

Derfor følger de fleste større / betydende producenter af sikkerhedssoftware testene, foretaget af AV-Comparatives.org .

Vi har lige set, at antivirus producenten McAfee ved en fejl sendte en opdatering ud, som smadrede vitale systemfiler i en lang række af computere med styresystemet Windows XP. (se McAfees supportinfo om sagen)
McAfee har selvfølgelig beklaget uheldet, og udsendt en rettelse og endnu en opdatering - samt tilbudt de ramte brugere, at disse kan få forlænget deres abonement af det ramte antivirus software, som et plaster på såret og som undskyldning for ulejligheden. Skype-Wink

Erfaringsmæssigt skifter det lidt, hvilken antivirus producent som vinder testene. Men det er som regel de samme 5 - 7 producenter, der skiftes til at være i top 3. Skype-Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Odense
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:42

Avira AntiVir er det eneste rigtig udfra min erfaring Yes

- også er det endda gratis.

Mickey Gee, SPECIFIC RADIO. Mail: m [at] sr [dot] dk

Tilmeldt 8. Feb 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:47

Jeg har købt Norton, og synes det virker tungt for computeren. 

Gode tips til Rengøring hos rengoeringstips.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:55

Spangsberg:
Jeg har købt Norton, og synes det virker tungt for computeren. 

Det har Symantecs Norton antivirus længe været lidt berygtet for. Programmet er fantastisk grundigt, men sluger også en del systemressourcer. Det scorer ofte meget høje karakterer for evnen til at blokere virus, worms og anden malware.
Skanningshastighed og forbrug af systemressoucer er vigtig parametre, som bør veje tungt, når sikkerhedsprogrammerne skal vurderes op mod hinanden.

Det er ikke alle testere, som vægter de to parametre på samme måde.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:02

Hej

Nu har jeg den senere tid prøvet flere forskellige Antivirus-programmer, og til den liste trådstarter henviser til, kan jeg konstatere følgende:

• Norton, utrolig tungt og langsomt program, som endda sluger utroligt mange ressourcer ligesom spamfilteret ikke er optimalt.
  • AVG, firewall fejler og programmet skal herefter afinstalleres og reinstalleres, nogle gange igen og igen ligesom spamfilteret ikke fungerer
  • McAffee, generelt ikke optimalt

Pt. har jeg installeret ESET Smatsecurity, som ser ud til at fungere, som jeg gerne vil have det ligesom spamfilteret efter lidt indlæring, nu fungerer stort set perfekt.

ESET fremgår ikke en gang af listen???, Men sådan er der så meget, hvorfor det nok er journalistens udvælgelse, som ligger til grund for listen eller....

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:02

Kan kun tilslutte mig Norton er virkelig tungt, man bliver let irriteret over det..

Synes også det kører rigtig mange søgninger og genstarter..

Hader det

Mikkel

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:03

Mickey Gee:
Avira AntiVir er det eneste rigtig udfra min erfaring Yes

- også er det endda gratis.

De fleste gratis antivirus programmer er med begrænset funktionalitet, i forhold til producentens betalbare versioner af samme program.

Den gratis udgave af Avira Antivir indeholder blandt andet ikke følgende funktionalitet:

AntiPhishing, WebGuard, EmailScanner, AntiSpam, FireWall m.m. Skype-Smile

Find mig på LinkedIn

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 345
Fra  YAH.DK Skrevet kl. 00:03

Læste et sted at den nye Norton 2010 skulle være væsentlig hurtigere og mindre resourcekrævende end de tidligere versioner.

Nogen der ved om det er korrekt?

Mvh.

Michael B.

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 00:23

Hvad der er bedst kommet jo så meget an på hvad man skal bruge det til, ja det skal beskytte imod vira, men hvor vigtigt er det der skal beskyttes? Er det mormors computer der ikke indeholder noget vigtigt overhovedet, eller er det firma'ets mainframe?!

Der er ikke nogen grund til at køre tunge beskyttelses programmer på mormor, og omvendt er det dumt ikke at gøre det på mainframen.

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)