Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B-indkomst, B-skat, forskudopgørelse Puuhhhhaaaa ?????

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været almindelig lønslave de sidste godt 30 år, men er nu begyndt at uploade fotos til div. micro-stock sider på nettet - iStock osv. Jeg troede ikke det ville kaste noget af sig, men det går allerede forbavsende godt. Alt er jo relativt, men min indtjening ligger allerede nu på godt et par tudser om måneden. Hvad nu med SKAT. Jeg har ikke nerver til at "glemme" dem, så jeg må hellere få pengene angivet på en eller anden måde. Jeg har fået at vide, at jeg skal angive dem på min forskudsopgørelse som B-indtægt. Jeg kan til gengæld begynde at afskrive mit kamera, objektiver, batterier, memory-kort osv. ( har for ca. 50.000 ).

Jeg er helt på bar bund. Jeg har ledt på min forskudsopgørelse efter rubrikker at putte tallene i, men har ikke kunnet finde nogen.

Hvad gør jeg med dokumentation for indtægten. Pengene får jeg sat ind på en PayPal-konto, hvorfra jeg kan sætte dem ind på en bankkonto jeg har fået oprettet til formålet. Skal jeg kunne dokumentere hvert enkelt salg, eller er det nok med dokumentation for de beløb, stock-bureauerne sætter ind på min PayPal-konto. 

Er der andet jeg skal være opmærksom på. Er det korrekt at jeg skal momsregistreres når indtægten overstiger 50.000,-/år ?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)