Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt logo - KUN 100.000 kr.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 103
Fra  Dyngby.com Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg så slet ikke enig i. Du kan sagtens finde nogle der hurtig kan fikse et logo sammen hvad endten det er en smart font med et fansi icon eller andet for 2000 kr. Men snakker vi fx. Købenshavns kommune eller andre store virksomheder, som skal brande sig på mange flere måder end blot som webshop ejer, som du henviser til (Går jeg ud fra, fordi ellers holder det ikke stik), ja så skal der en længerevarende forberedelses og analyseperiode til. Det kan være dette logo skal kunne udformes til møbler m.m i deres venteværelser eller lign. Og så kommer et logo hurtigt op i 15.000 +

 

Der er STOR forskel på hvad folk "kan nøjes med" når vi snakker webshop og kun webshop. Der ser man ofte, at folk nøjes med en font og et lille ikon, og det kan sagtens laves til 2-4000 kr. Men alt andet tager tid og forberedelse.

Kvalitet koster penge!!!

Fra Helsingør
Tilmeldt 21. Mar 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet var jo hvad forskellen på dyrt og billigt logo er - og som du selv skriver, kvalitet koster.

15.000,- for at logo er ikke nogen særligt høj pris, og hvis der skal analyseres og involveres brugerpaneler kan du lægge et nul på og gange det med to.

Min pointe er, at man ikke må tro, at man kan få det samme for 399,- som man gør når der har været en forudgående process. Personen der fikser det hurtige logo har jo ganske enkelt ikke en chance for at vide nok om virksomheden og målgruppen.

Ambitioner og behov er naturligvis helt afgørende, men den præmis bestemmer jo nok om man har lyst til at bruge det ene eller det andet beløb.... og så får man resultatet af det.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja i kan jo prøve at google TICAN`s logodesign der kostede mange tusinde kroner

Det endte ud i et logo der både skulle vise et sejl og en kniv

Sejl = de ligger ved havnen

Kniv = ja de slagter

 

Det var sindsygt dyrt og det er "bare" to spidser, men det var tankerne bag det logo der kostede, det to mdr og finde det lille bette logo, men nu kan det jo ses på brevpapir, konvelutter, deres skilte og fladstænger.

 

Så alt fra 299 til mange tusinde kroner..

 

Mikkel

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

i min mening, så er det værd at huske at en stor del af et logos værdi og signaler vil afhænger af den måde et firma gebærder sig på.

Coca Colas logo er sådant set ret simpelt, en pænt skrift i hvid farve, på rød baggrund. selv navnet svare til at et dansk firma kaldte sig selv for Karry Pølser. Det skal dog ikke forståes som at kombinationen af rød og hvid ikke er visuelt stærk, men den symboliser, så vidt jeg kan afkoder den, ikke noget i sig selv.

Gennem dens exponering og brug er Coca Cola logo'et dog blevet tillagt værdier såsom kapitalismens frem march, ungdommerlighed og USA. Sagt på en anden måde, et logo som bruges tit nok blive eventuelt associaret med firmaets værdier og væremåde, uanset de signaler den originalt skulle sende, det er den måde storset alle symboler er opstået siden oldtiden.

Det skal ikke forståes som at et logos signal værdi ikke betyder noget, mere at det er vigtigt at logo'et afspejler firmaet hvis den er værdiladet og ikke afspejler de værdier som firmaet gerne vil have at modtageren skal syntes om dem, hvis det ikke er den måde firmaet arbejder på.

 

angående logo'et for mit eget firma: 

 

Så er den lavet udfra eget basis ide, som jeg så har fået en grafiker ven til at færdigøre. navnet og logo'et kom sådant set på samme tid, da jeg på et tidspunkt i processen mens jeg skulle finde på firma navn, lige huskede at et Æ sådant set er et A og E slået samen. Er personligt meget tilfreds med den, fordi logo'et afspejler at jeg arbejder med tegneserie gennem fonten og en æstetik som er blevet associeret med tegneserie efter flere års brug af den streg i tegneserie. Der udover passe farverne også sammen med farverne brugt til maskottens design og det overordnet visuelt look identitet for firmaet. Det hele skulle meget gerne helst passe sammen.

Og som et ekstra bonus så er det rimelig fleksibelt, da jeg sagtens kan brug logo'et hvis jeg udvidet ind til radikale anderledes branche, ved at ændre betydningen af E, for eksempelt fra Entertainment, til Electronic.

Tag hvad du kan bruge herfra til dine egne overvejelser for hvordan dit logo skal være, og hvis du er interesseret, så kan jeg også finde et andet logo'et frem og beskrive de overvejelser der har været bag det, som jeg bruger til en guild i et online comuter spil. 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)