Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Analytics - Udelad IP-adresser

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal sortere al den trafik fra en hjemmeside som kommer fra os selv. Det drejer sig om en kæde, som har kontorer i hele landet.

Når alle kontorerne tjekker fx myip.com og finder deres eksterne IP-adresse, har mange af kontorerne de samme. Det undrer mig en del.

Er der nogen der kan hjælpe mig?
Skal jeg have den interne IP adresse fra hver eneste computer i hele kæden?

Mange hilsner
Nikolaj

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der undrer mig er, at ved at tjekke fx myip har kontorer i vidt forskellige dele af landet samme IP-adresser. Er det fordi vi har samme IT-leverandør? Kan jeg skære disse væk fra Analytics, eller skal det være hver eneste computeres IP?

Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 45
Fra  Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nikolaj Astrup Madsen:

Det der undrer mig er, at ved at tjekke fx myip har kontorer i vidt forskellige dele af landet samme IP-adresser. Er det fordi vi har samme IT-leverandør?

Det er garanteret fordi kontorerne kører med en VPN-forbindelse. Det betyder, at alle computerne logger på det samme "hovedkontor", og via det, får den samme IP. Det smarte ved en VPN-forbindelse er, at computere over hele verden kan logge på det samme "lokale" netværk, og på den måde dele følsomme informationer med hinanden.

 

Nikolaj Astrup Madsen:

Kan jeg skære disse væk fra Analytics, eller skal det være hver eneste computeres IP?

Det er kun IP-adresserne, du finder via myip.dk, du behøver at skære fra, da det er de eneste offentligt tilgængelige netværksadresser. Hver computer har sin egen interne IP-adresse, men den er kun synlig for det lokale netværk.

Kort sagt: Google kender ikke hver computers IP-adresse. Kun den eksterne, som kontorerne deler, og det er den, du skal have sorteret fra i Analytics.

Mvh. Nicolai :)

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar Nicolai!

Mange hilsner
Nikolaj

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)