Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er seo folk de nye sælgere?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide hvad jeres holdning er omkring overskriften.

Min definition af en sælgers opgave: Øge indtægten, skabe mersalg, nye kunder, tillidskabende samt øge kendskabs graden for virksomheden.

Nu har jeg så læst på Amino og diverse sider og blogs omkring SEO.

Der er ingen tvivl om at Seo folk kan skabe alle disse ting som ovennævnte.

Hvis det er Seo folks fokusområde er de så internettets sælgere? Er begrebet sælgertypen ved at rykke sig?

Webhandel rykker for alvor og især fysiske butikker for tæv af den modstander. Jamen hallo, er it nørderne med briller så ved at overhale sælgerhattene?

Kan man i virkeligheden blive en pisse dygtig sælger på nettet selvom man faktisk er konfliktsky og hader at tage telefonen når den ringer? Kan man blive så dygtig at man faktisk skaffer flere kunder end en offline sælger?

Hvad gør seo folkene når sælgerne fra offline industrien specialicere sig i seo værktøj og vil det kunne mærkes?

Det er sgu da pisse interessant at folk som aldrig har solgt før pludselig overhaler og tjener flere penge. Både SEO folk og sælgere går efter at regne folk ud og sælge dem hvad de vil have?

Glæder mig til at høre jeres mening

Martin

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Super godt indlæg, Martin. I min verden er SEO måske ikke sælgeren, men "mødebookeren", når vi skal sælge SEO tjenester. Det er meget sjældent, at jeg laver opsøgende salgsarbejde, men tager mig af de henvendelser jeg får. Jeg er god til at snakke og har altid været det. Derfor sparer SEO mig for EN MASSE tid.

I min smykkeshop er SEO til gengæld direkte sælgeren. Jeg har sjældent kunder i røret, der gerne lige vil høre omkring de forskellige smykker og hvad vi nu har at tilbyde. De køber bare online og igen har SEO sparet os for en masse tid :)

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Atak Advertising & Marketing ApS (AAM.dk):
I min verden er SEO måske ikke sælgeren, men "mødebookeren",

Mødebooker, det var sgu en interessant vending. Den havde jeg ikke lige set.

Var  faktisk en meget cool betegnelse synes jeg.

Kan godt lide du nævner at du er god til at snakke(-: men det er en helt anden boldgadeBig Smile

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Heiss:

Er begrebet sælgertypen ved at rykke sig?

Det er en meget sjov tanke, at SEO skulle være den nye sælger. Men begrebet sælgertypen er jeg helt sikker på er ved at rykke sig, som det sandsynligvis har været gennem alle årene, og det sandsynligvis også vil gøre i årene fremover.

Dermed siger jeg selvfølgelig også, at sælgerne ikke bliver erstattet af SEO folk. Men jeg mener også der er stor forskel på de opsøgende sælgere, og dem der står i butikken. Ingen af dem tror jeg kan undværes foreløbig, uanset hvor meget SEO du betaler for. Men det afhænger selvfølgelig også af branche, så det er umuligt at sige noget generelt.

Dog kan man med stor sandsynlighed sige, at de fleste der søger på Google, kun får 10 resultater på hver side. Og da alle af gode grunde ikke kan ligge på de første 1 - 3 sider, vil der være behov for andet end god SEO. Og man kan sige at jo flere der får øjnene op for SEO, desto hårdere og sværere vil det blive at komme på de afgørende første sider.

Derfor ser jeg ikke de store problemer for sælgerne fremover, og har meget svært ved at se at SEO skulle overtage hele dette område. Men det er klart at den rette blanding af gode sælgere og gode SEO folk, vil være "giftigt"

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror nu heller ikke sælgere vil blive erstattet af seo folk, og dog det er jo faktisk lidt det som sker online. Seo folk har samme målsætning som en offline sælger. ( Skal måske lige nævne at det hele skal ses i lyset af b2c salg)

Omvendt er en kombination af de 2 personer en rigtig god kanal. 

Jeg synes det kunne være så interessant at Seo folk kom med deres mening om deres syn.

Kan vi ikke få Seo folket til at beskrive deres generelle arbejdsdag. Jeg er møg ivrig efter at finde ud af om hvorvidt de handler med daglige mål og andre spøjse ting for at fremme deres præstation eller om de nøjes med sort kaffe og morgenkaffe?

Hvis de har samme virke i hver deres miljø...har de så en særlig mentalitet til forskel. Konkurrence mentaliteten, målsætning, tålmodighed?

Mit indtryk af de seo mennesker jeg har talt med har været meget positivt, omend mere "stille og rolige" ( analytisk og fordybende.  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)