Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal gebyr vedr. forsendelse og ekspedition tilbagebetales hvis kunden fortryder købet?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:

Jeg er ret sikker på at individuelt tilpassede vare heller ikke er omfattet af samme regler. F.eks vare på specialmål som bliver fremstillet til kunden, efter kundens anvisning.

Det er korrekt. Kunden skal dog gøres specielt opmærksom på at fortrydelsesretten bortfalder ved specielt fremstillede varer - det er sandsynligvis ikke nok at det fremgår af handelsbetingelserne.

Her er et eksempel på hvordan man kan strikke det sammen:

http://www.dykkerteori.dk/panorama.html

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasVJ:

Henrik:

Gælder det også hvis jeg sælger en ydelse?
Nemlig at leverer en vare ud til en butik hvor den kan afhentes og betales.

Hvem indgår du aftalen med? Forbrugeren eller butikken?

Er det en almindelig forbruger, skal denne ved fjernhandel stilles som om aftalen ikke var indgået hvis købet fortrydes.

Er det derimod butikken (en anden erhvervsdrivende), kan i selv aftale jer frem til eventuel fortrydelsesret.

 

Hej Thomas

Det drejer sig om private forbrugere. Du har ret i at erhvervsdrivende selv kan lave andre aftaler indbyrdes.

Men gælder det også hvis kunden køber en ydelse, nemlig at få en vare stillet til rådighed i en butik nær ens hjem, hvor der ikke er stort udvalg af den type produkter?
Måske kan varen typen slet ikke fås i lokale butikker og kunden har måske meget langt til en butik hvor varen kan købes.
Derfor er det en ydelse at stille en vare til rådighed for kunden, som kunden så kan købe -eller lade være med at købe...

vh
Henrik

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasVJ:

Henrik:

Jeg er ret sikker på at individuelt tilpassede vare heller ikke er omfattet af samme regler. F.eks vare på specialmål som bliver fremstillet til kunden, efter kundens anvisning.

Det er korrekt. Kunden skal dog gøres specielt opmærksom på at fortrydelsesretten bortfalder ved specielt fremstillede varer - det er sandsynligvis ikke nok at det fremgår af handelsbetingelserne.

Her er et eksempel på hvordan man kan strikke det sammen:

http://www.dykkerteori.dk/panorama.html

 

Det ser godt ud :-)

Kunden er ikke i tvivl om hvilke regler der gælder. Det er med til at give tilfredse kunder :-)

vh
Henrik

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:

Anders Holm - Poweriser Denmark:

Er det ikke her nogle firmaer bruger bolche-tricket ?

Hej Anders

Hvad er det?

 

vh
Henrik

 <

 

Et trick jeg har hørt nogle virksomheder bruger...

De smider 2-3 bolcher med hver pakke de sender... Disse fråder kunden jo med det samme de får pakken... Sender de den retur har de ikke sendt alt retur og er derfor ikke forpligtiget til at give betalingsgebyret tilbage.

 

Jeg tror dog langt fra at den holder lovmæssigt, da kunden ikke har bestilt bolcherne...

Og nej, vi bruger den ikke selv... 

 

# Amino:

 

Hvorfor får jeg et eller andet SEO spam med når jeg quoter henriks indlæg som jeg selv har gjort !?

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:

Skal et gebyr som betales i en webshop til dækning at forsendelse og ekspedition betales tilbage, hvis kunden fortryder købet?

 

 Du skal returnere alt forsendelse, som kunde har betalt seperat sammen med ordrens værdi... Dog gældre det kun, hvis hele ordren returneres!

Har du et ekspeditionsgebyr, så skal dette ik returneres, dog skal det fremgår seperat af fakturaen, at der er tale om et ekspeditionsgebyr!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Hvad er det?

 

vh
Henrik

 

Et trick jeg har hørt nogle virksomheder bruger...

De smider 2-3 bolcher med hver pakke de sender... Disse fråder kunden jo med det samme de får pakken... Sender de den retur har de ikke sendt alt retur og er derfor ikke forpligtiget til at give betalingsgebyret tilbage.

 

Jeg tror dog langt fra at den holder lovmæssigt, da kunden ikke har bestilt bolcherne...

Og nej, vi bruger den ikke selv... 

 

# Amino:

 

Hvorfor får jeg et eller andet SEO spam med når jeg quoter henriks indlæg som jeg selv har gjort !?

 

Den lyder noget søgt....
Det handler ikke om at snyde kunden, men at stille en vare til rådighed for kunden og denne ydelse har en værdi som der skal betales for.

vh
Henrik

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Fra Odense
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Har du et ekspeditionsgebyr, så skal dette ik returneres, dog skal det fremgår seperat af fakturaen, at der er tale om et ekspeditionsgebyr!

Det vil jeg gerne se dokumenteret, i form af et link

JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Har du et ekspeditionsgebyr, så skal dette ik returneres, dog skal det fremgår seperat af fakturaen, at der er tale om et ekspeditionsgebyr!

Det er ikke korrekt :·) Kunden skal holdes helt fri af omkostninger - og det er en skrøne at man bare kan kalde det noget andet.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Fashion-Seller:
Har du et ekspeditionsgebyr, så skal dette ik returneres, dog skal det fremgår seperat af fakturaen, at der er tale om et ekspeditionsgebyr!

Det er ikke korrekt :·) Kunden skal holdes helt fri af omkostninger - og det er en skrøne at man bare kan kalde det noget andet.

Så kunne man måske sælge et værdibevis til et bestemt produkt, som kunne bruges ved køb af varen i en fysisk butik.
Så må det være værdibeviset der er fortrydelsesret på.

Eksempel:
en trådløs telefon koster 1000,- i butikken (som ikke har den trådløse telefon på lager)
Kunden køber et værdibevis i shoppen på 500,- og betaler 300,-
Telefonen sendes ud til butikken lokalt
Kunden køber telefonen i butikken for 500,- + værdibeviset. Kunden har samlet betalt 800,- for sin trådløse telefon, og sparer dermed 200,-

Når et værdibevis er brugt, kan det vel ikke returneres...

vh
Henrik

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:

De smider 2-3 bolcher med hver pakke de sender... Disse fråder kunden jo med det samme de får pakken... Sender de den retur har de ikke sendt alt retur og er derfor ikke forpligtiget til at give betalingsgebyret tilbage.

Jeg tror dog langt fra at den holder lovmæssigt, da kunden ikke har bestilt bolcherne...

Damn. Jeg smider ofte en lille 1-2 Kr slikpose med i pakkerne, men det er udelukkende for at få et lille smil på kundens læber.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)