Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bøger om at netværke ?..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej...

Jeg skal have et par bøger om at netværke på ønskelisten her til jul, men jeg kender ikke rigtig til nogen gode titler..

Kender du en god bog om at netværke med andre ? :) ..

Fra Helsinge
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg lytter lige med her

 

Jeg kan tilgengæld fraråde "Det professionelle netværk" af Abelone Glahn fra Børsens Forlag, det er mig en tand for basal.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 19-11-2006 17:47:22
Forfatter: miker


Jeg kan tilgengæld fraråde ''Det professionelle netværk'' af Abelone Glahn fra Børsens Forlag, det er mig en tand for basal.



Oki.. Det er ellers en bog jeg har læst, som jeg fandt meget nyttig.. I hvert fald dele af den. Der var jo lidt blandet deri..



Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan få meget information gennem bøger, men lige netop det at netværke, er det ikke bare noget man skal hoppe ud i, i det virkelige liv?

Jeg var med til at starte Amino Nord op, og jeg synes at det har været utrolig spændende at deltage i det netværk, og møde en masse spændende iværksættere. Nu er jeg nok også en learning-by-doing-type-of-guy

mvh Carsten
Fra Helsinge
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
"Det professionelle netværk" er skam ikke en dårlig bog, efter at have læst den sad jeg bare tilbage med en følelse af at jeg ikke var blevet så meget klogere.

 

Men, som Carsten skriver så bør man vel egentlig bare kaste sig ud i det og learning by doing

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Joh, det er skam nok rigtig nok, at det lige så meget bare er at kaste sig ud i det..
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes som sagt at det er meget spændende, og meget udviklende, at deltage i et netværk. Men vi har også fået bygget et godt netværk i Amino Nord, hvor vi hver gang på skift fortæller lidt om den branche vi arbejder i, og de ting som gruppen generelt kan have glæde af at høre om. Sidste gang hørte vi om søgemaskineoptimering, hvilket var meget spændende (da vi alle i gruppen på en eller anden måde arbejder med Internettet).

MEN, der er også netværkstyper som jeg ikke gider "spilde" tid på, og det er speednetworking. Det drejer sig mere om salg af sine egne ydelser end det drejer sig om at opbygge et godt netværk, efter min mening. Jeg ved at der findes nogle netværk der udelukkende drejer sig om at sælge varer til de øvrige medlemmer, og den slags netværk giver ikke et tæt og dybt detværk til de øvrige medlemmer, hvor man kan diskuterer alt mellem himmel og jord. Disse salgs-møder burde ikke hedde noget med netværk efter min mening.

Blot min holdning, der er sikkert nogle der er uenige, men i Amino Nord er vi bare blevet enige om at det er bedre at vi bruger tiden på at styrke vores kompetencer som iværksættere, end at "klippe hinanden". Det passer mig fint.

mvh Carsten
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har selv prøvet Speednetworking et par gange, da jeg syntes at det løs super spændende.. Men som du selv siger, så hold kæft hvor blev jeg skuffet..
Jeg har måske snakket med 2 efter hvert møde, og så har jeg ALDRIG snakket med nogen af dem siden.. Og det mener jeg altså heller ikke er at netværke !.

Jeg er snart 18 år, og jeg har brug for nogle rigtig gode kontakter, for at jeg kan få opfyldt nogle af de drømme jeg ønsker at udleve !.

Jeg overvejer at melde mig ind i det lokale JCI (JCI Vejle).. Er der nogen der har nogle erfaringer med JCI netværk ?..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)