Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gamle firma mobiler?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lad os antage at jeg køber en mobil imorgen i firmaet (et ApS). Jeg bruger den i lad os sige 5 måneder, hvor jeg så køber en ny mobil. Ikke fordi den første fejler noget, men bare fordi den nye kan et eller andet andet.

Hvad så hvis jeg vil "give" den til min bror, må jeg det? Jeg gætter på at jeg ikke må det, hvilket bringer mig videre, må mit firma sælge den gamle brugte mobil til min bror? Hvis ja - til en pris jeg selv bestemmer eller?

Håber nogen kan hjælpe, på for hånd tak :)

 

Fra Vadum
Tilmeldt 12. Apr 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen hallo, den gamle var gået i stykker, derfor købte jeg en ny .... (hvis nogen skulle spørge)

Elektronik holder ikke evigt Stick out tongue

/Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Christiansen:

Jamen hallo, den gamle var gået i stykker, derfor købte jeg en ny .... (hvis nogen skulle spørge)

Elektronik holder ikke evigt Stick out tongue

/Jesper

Hej

Meget kreativt?? Ikke helt lovligt!

Til trådstarter: Du skal sælge den til markedsprisen incl. moms, hvor du følgelig skal afregne momsen i.f.m. salget.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Vadum
Tilmeldt 12. Apr 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny

Men i praksis foregår det sådan langt de fleste steder - men nej jeg gør selvfølgelig ikke selv sådan. Har nu også haft en samme tlf. meget længe Smile

/Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

PræcisYes

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Går den slags ikke ind under småanskaffelser under x.xxx som derfor er fuldt afskrevet i regnskabsåret?

Hvorfor det ved anskaffelse af nyt eller efter lyst kan sælges til den pris virksomheden mener de vil sælge den til?

Der er vel ingen forskel på om man køber en malkulator til 5000 + ,moms eller en mobiltelefon, og man f.eks. køber en ny malkulator og enten "smider" den gamle ud eller sælger den for 300 + moms og bogfører det som kontantsalg.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de hurtige svar alle sammen :)

Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123: Ja det slog også lige mig da jeg læste på tax.dk da en typisk telefon for mig koster mellem 3k og 6k. Men betyder det noget i for hold til om jeg må sælge den til min egen pris eller ej?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Qbus:

Lagersalg123: Ja det slog også lige mig da jeg læste på tax.dk da en typisk telefon for mig koster mellem 3k og 6k. Men betyder det noget i for hold til om jeg må sælge den til min egen pris eller ej?

Jeg er ikke revisor, men jeg kan ikke se hvordan man kan få problemer med at sælge en brugt vare til det man har lyst til. Tror ikke at det fremgår nogen steder at der skal betales x antal for et aktiv der er straksafskrevet under reglerne for småanskaffelser, men jeg er ikke sikker. En af revisorerne må kunne svare på det.

Personligt ville jeg aldrig skænke det en tanke, da det for mig at se er afskrevet og dermed "frit".

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)