Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fotograf, er der stadig nogen der bruger fotografer ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København V
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en plan om at starte et lille portræt studie i københavn, jeg har lavet en del de sidste år men dog mest som bryllupsfotograf og lidt gravid fotos osv. Det jeg er meget usikker på er om det vil kunne løbe rundt for mig i f.eks jan. og feb. Så det jeg er vil høre jer amino folk om er om i bruger portræt fotografer ? hvornår har i sidst været hos en ? og hvad ville i forvente en pris var på en fotografering ?

Glæder mig til at høre jeres tanker Smile

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,

nu er der jo mange om buddet, så det bliver ikke en dans på roser du går ind til. Der er bestemt folk der får taget portræt fotos stadigvæk, og famile og børnefotos.

Personligt køber jeg ofte stock-art til mine projekter, også fordi de fotos jeg bruge ikke nødvendigvis er studiefotos og dermed kan blive ret dyre i den sidste ende. Og min personlige lille kæphest mht. fotografer er deres forestilling af at alt hvad de laver er kunst (jeg generaliserer, jeg ved det) - hvis jeg kommer og skal have taget et foto, så forventer jeg at det foto herefter er mit (har ingen problemer med at fotografen bruger det som reference til reklame for sig selv). Dvs. jeg vil have højopløselige filer, så jeg selv kan kopiere, få lavet fotos, plakater, bruge det i diverse medier eller hvad jeg har lyst til uden at skulle stå skoleret hos fotografen først - og da bestemt uden at skulle betale yderligere. I mine øjne er fotografen en håndværker, dvs. jeg betaler for x timers arbejde og herefter er produktet mit. Jeg går jo heller ikke tilbage til snedkeren hvis jeg vil flytte sofabordet til et andet værelse. :)

Men held og lykke med projektet :)
Jesper

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)