Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-learning program

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

Det skulle jeg jo nok mene. Jeg viser med dette indlæg, at i langt de fleste tilfælde har man ikke brug for store, dyre forkromede systemer, bare fordi man kalder kommunikationsformen for "e-learning".

Jeg har helt bevidst undgået at gå ind i e-learning samarbejder, da jeg ikke kunne se, hvad det var de havde gjort som skulle være så smart.

Nu er der væsentlig forskel på markedsføring og elæring.
Det er ikke uden grund, at Region H, specielt Riget har 3-4 mand siddende fuld tid og som kun sidder med elæring.

Derudover behøver systemerne ikke være store og komplicerede, men når vi snakker elæring og opsamling af resultater, vil jeg jo nok mene at vi er meget langt væk fra markedsføring.

 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

@Rasmus,

Du skriver at man i dag bruger blended learning og ikke kun e-learning, hvorefter jeg giver dig et eksempel på ren e-learning, som jeg også tror er Kenneths idé. Dit svar er, at dette beviser (din nye) pointe om, at fordi en stor organisation bruger noget software, under din antagelse af, at de har uanede midler til e-learning, så kan den ikke bruges til Kenneths projekt (der er til en stor organisation). 

Du synes Kenneth skal skrive til en af dine venner for at høre om det hemmelige LMS han pt. arbejder på. Fint nok. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mogens,

Easy Webhost:
Glem beløbene, for man kan ikke sætte pris på en opgave udfra det du nu har skrevet

Find et andet produtk end ILIAS, der findes andre LMS systemer, der kan betydeligt mere og som er langt fremme i udviklingen.

Med 2 år som fuldtidsansat LMS administrator og underviser for 3.500 brugere på Bispebjerg Hospital i IBM LMS og en del af en gruppe på 16 system administratorer, der dækkede 36.000 brugere i alt, er jeg vant til at bruge LMS professionelt og ved hvilke ting der gemmer sig, herunder også overraskelserne.

Hvis du ulejligede dig et enkelt minut med at sætte dig ind i tingene ville du nok svare noget andet.

Du anbefaler senere Moodle "fordi det er gratis" i lighed med Juul. ILIAS er open source GPL præcis ligesom Moodle og ILIAS er teknologisk længere fremme. Dermed ikke sagt at Moodle er et dårligt system, da det har flere brugere og installationer end ILIAS. Men hvordan skulle det hjælpe Kenneth at starte med et open source LMS fra bunden? 

Hvad angår hvad andre regioner bruger, så kan jeg oplyse at det helt konkret er et krav, at LMS'et er SCORM 2004 compliant for mindst en specifik region jeg ikke vil nævne her.

Min henvisning til $10K var med tanke på Blackboard, som jo er et meget udbredt kommercielt LMS.

Jeg synes hellere I skulle bidrage med nogle erfaringer omkring proces og produktion af undervisningsmateriale. Det ville være brugbart for alle.

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Jeg synes hellere I skulle bidrage med nogle erfaringer omkring proces og produktion af undervisningsmateriale. Det ville være brugbart for alle.

Rent konkret arbejdede vi udfra hver opgave omkring undervisningsmaterialet.

Kan fortælle dig at f.eks. danisco, som er (var?) en af de største indenfor IBM LMS platformen havde 3 mand fuldtids ansat, da jeg arbejdede med dette.

Afhængig af opgavens art anvender nogle Toolbook andre anvender forskellige værktøjer udfra, hvad der skal løses og de værktøjer, som nu er bedst til en bestemt opgave løsning.

Jeg havde f.eks. på et tidspunkt noget med elæring omkring hvordan forbrugere aflæser en elmåler og der skal du vise i praksis, hvordan dette gøres. Der kunne toolbook f.eks. ikke bruges, da den simpelthen ikke havde de muligheder der skulle bruges for at få en "film" frem, som man kunne bruge.

Det er meget svært at komme ud og sige, at det og det værktøj er bare det bedste, for det er forkert, de forskellige vørktøjer har sine forcer og ulemper, og er ofte meget opgave afhængige, derfor kan man ikke bare komme med den færdig skabelon til hvordan man lige gør.

Mvh

Mogens

Easy Webhost

 

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale bogen ”digital medier og  didaktisk design” pris ca. 200.- kr.

Mvh
Juul

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Juul:

Jeg vil anbefale bogen ”digital medier og  didaktisk design” pris ca. 200.- kr.

Jeg vil ikke kritisere den bog du omtaler, for den kender jeg ikke.

Det man skal huske er, hvordan virker det man har lavet på brugeren. Hvordan opfatter de det.

Altså en almindelig gang sund fornuft, når man vurderer resultatet af det man har lavet.

mvh

Mogens

Easy Webhost

 

Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 11
Fra  ElearningKonsulent.dk Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved godt at debatten er lidt gammelt, men jeg synes nu alligevel det er relevant:

Selv om Moodle er open source og in principe gratis, så er der tit omkostninger forbundet med implementering af systemet.

Læs evt. mere på dette blogindlæg: Er Moodle virkelig gratis?

Mvh,

Erik

_____________________________________________________________________________________________
E-learning konsulent, med stor erfaring indenfor e-learning branchen og implementering af e-learning i organisationer.

http://www.ElearningKonsulent.dk

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Intet er gratis i denne verden :)

Men du skal ikke betale for at bruge moodle og du kan køre det fra din PC, hvis du bare vil ”undersøge” et LMS. Derfor kan du sige det er gratis.

At sætte sig ind i nyt ”software” koster altid ressourcer, om det så er brug af tid, penge, ekstern konsulentydelse m.m. Det er de fleste klar over, når de påbegynder en opgave af sådan en art. Hvis det skulle komme som en overraskelse, så har man undervurderet opgavens slutmål.......

Det kunne da være interessant at høre fra Boysen, om han fik udviklet det undervisningsmateriale han skulle bruge og hvilken løsning brugte han?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Erik, debatten er jo ikke lidt gammel, den er meget gammel.

For at ligge låg på debatten kan jeg fortælle resultatet blev et system kodet fra bunden... og en rigtig glad kunde :)

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)