Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bil med blandet benyttelse - hvordan bliver man beskattet iflg. personskatteloven?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 17. Apr 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I min enkeltmandsvirksomhed har jeg i 2009 valgt at købe en bil og indregisteret den til blandet benyttelse. Jeg fik den gang at vide af SKAT at jeg kunne trække alle driftsudgifter fra men ville blive beskattet med værdi af fri bil - men de glemte at oplyse at det kun var hvis man anvender virksomhedsordningen og det gør jeg ikke. Jeg beskattes efter personskatteloven og er efterfølgende blevet oplyst af SKAT om at jeg så kan benytte en skønsmæssig fordeling af erhverv/privatkørsel. 
Moms af driftsudgifter trækkes 100% fra i firmaet. Efterfølgende har jeg brugt fordelingen 60-40 på det resterende beløb og fået et beløb, som kan føres på selvangivelsen i rubrikken om private andele af biludgifter. Men er det så det eneste beløb jeg bliver beskattet af i den forbindelse eller skal jeg også beskattes af værdi af fri bil, når nu jeg har en bil stillet til rådighed af firmaet (mig selv).

Håber der er nogen revisorkyndige som kan hjælpe mig.

mvh Marie Vich

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når du bruger ordningen med en skønsmæssig fordeling af biludgifterne, bliver du ikke beskattet yderligere, udover den private andel, som der så ikke gives fradrag for.

Husk ved fordelingen af biludgifter, at du også i denne ordning kan afskrive med 25% på bilens værdi, og hermed få fradrag for den del, som den erhvervsmæssige andel giver.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)