Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt fotografsite - Hvilken betalingsløsning skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen !

Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvilken betalingsløsning jeg skal vælge til mit nye site. Det er ikke en webshop i den traditionelle forstand. Her er lige en kort præsentation til sitet

Sitet gør det muligt for fotografen at uploade billederne fra en optagelse, op på hjemmesiden beskyttet af brugernavn og password. Kunden kan da logge ind for at se og bestille sine billeder. Efter billederne er valgt ud, skal brugeren betale for ordren, og det er her komplikationen ligger. Når brugeren har bekræftet og betalt ordren, sendes den videre til en virksomhed der printer billederne og sender dem direkte til kunden.

Forestil jer at billedbestillingsprocessen er opdelt i fem skridt hvor betaling er det fjerde. Findes der en løsning der kan implementeres direkte på mit site, eller skal brugeren videresendes til et "betalingssite" og returneres til fotografens site derefter?

Hvad kan lade sig gøre og hvad kan ikke?

DBH

Mathias Bak

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Reberholt:

Paypal helt sikkert :) 

Hej Thomas !

Ville du have noget imod at give mig en lille uddybelse af hvorfor Paypal ville være godt til formålet? :-)

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger meget af hvor mange transaktioner du regner med at gennemføre pr. måned. Der er forskellige betalingsløsninger på det danske marked, men de kan alle integreres i hvilket som helst website, under anvendelse af en smule kvalificeret knofedt :-) De adskiller sig primært på månedlig basisafgift, gebyrer pr. transaktioner og service-interfaces.

Hvilke betalingsmetoder (Dankort, andre kreditkort, m.m.) ønsker du at tilbyde? Er det kun for danske kunder eller går du internationalt? Og hvilken platform/sprog er din løsning kodet i?

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Elmholdt:

Det afhænger meget af hvor mange transaktioner du regner med at gennemføre pr. måned. Der er forskellige betalingsløsninger på det danske marked, men de kan alle integreres i hvilket som helst website, under anvendelse af en smule kvalificeret knofedt :-) De adskiller sig primært på månedlig basisafgift, gebyrer pr. transaktioner og service-interfaces.

Hvilke betalingsmetoder (Dankort, andre kreditkort, m.m.) ønsker du at tilbyde? Er det kun for danske kunder eller går du internationalt? Og hvilken platform/sprog er din løsning kodet i?

Hej Mikkel tak for dit svar :-)

Sitet er kodet i php og hvad der hører dertil. Jeg regner ikke med at det skal være det helt store der bliver solgt. Det vil være meget forskelligt men jeg vil skyde på omkring 10-40 ordrer pr. måned af omkring 200-1000 kr. Det er dog blot et groft estimat, da siden skal sælges som en all inclusive løsning til diverse små fotografer rundt omkring i landet.

Jeg har ingen forstand på dette, så det kan godt være jeg spørger dumt.Hvis jeg skal have integreret betalingsløsningen på mit site kræver det vel også at forbindelsen er krypteret eller hvad? Hvordan integreres denne løsning? Får du noget kode du skal indsætte på dit site, eller klares alt igennem en iframe? Er det nok at den side der loades i iframen er SSL krypteret eller skal den omkringlæggende side også være det før det er sikkert?

// Mathias Bak

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Bak:

Mikkel Elmholdt:

Det afhænger meget af hvor mange transaktioner du regner med at gennemføre pr. måned. Der er forskellige betalingsløsninger på det danske marked, men de kan alle integreres i hvilket som helst website, under anvendelse af en smule kvalificeret knofedt :-) De adskiller sig primært på månedlig basisafgift, gebyrer pr. transaktioner og service-interfaces.

Hvilke betalingsmetoder (Dankort, andre kreditkort, m.m.) ønsker du at tilbyde? Er det kun for danske kunder eller går du internationalt? Og hvilken platform/sprog er din løsning kodet i?

Hej Mikkel tak for dit svar :-)

Sitet er kodet i php og hvad der hører dertil. Jeg regner ikke med at det skal være det helt store der bliver solgt. Det vil være meget forskelligt men jeg vil skyde på omkring 10-40 ordrer pr. måned af omkring 200-1000 kr. Det er dog blot et groft estimat, da siden skal sælges som en all inclusive løsning til diverse små fotografer rundt omkring i landet.

Jeg har ingen forstand på dette, så det kan godt være jeg spørger dumt.Hvis jeg skal have integreret betalingsløsningen på mit site kræver det vel også at forbindelsen er krypteret eller hvad? Hvordan integreres denne løsning? Får du noget kode du skal indsætte på dit site, eller klares alt igennem en iframe? Er det nok at den side der loades i iframen er SSL krypteret eller skal den omkringlæggende side også være det før det er sikkert?

// Mathias Bak

Hej Mathias, 

Der er mange muligheder for integration af betalingsløsninger. Der er også ca. lige så mange måder, at integrere på. 

Du skal nok tænke på dit valg som værende mellem PayPal og en betalingsgateway. Det lyder ikke som om, at du kommer til at have en enorm mængde omsætning til at starte ud med, derfor vil PayPal formentlig være den billigste løsning for dig. 

PayPal integrerer ved at folk trykker på en knap for at købe og ryger over på PayPal siden, derfra håndteres hele betalingen og der returneres til din side. PayPal sender et callback til din server, som indeholder nogle data - disse data skal du kigge på og sammenligne med data om ordren, for at sikre at "kunden" ikke har snydt dig. 

Integrationen er relativt smertefri - hvis man har erfaring med at programmere - PayPal's gebyr er (så vidt jeg husker) omkring 7% men der er ingen opstartsudgifter og faste udgifter ved at modtage betalinger igennem PayPal. 

Ulempen ved PayPal er, at det ikke har vundet folks hjerter i Danmark (endnu forhåbentlig) og at du ikke kan tage imod Dankort, medmindre det er Visa/Dankort.

Den anden mulighed er, at du har din egen indløsningsaftale med PBS og bruger en betalingsgateway. Der er nogle flere udgifter forbundet med dette og du skal modtage en del køb før det kan betale sig for dig. 

ePay Light koster 99 kr om måneden, 399 i oprettelse. Hos PBS koster det 250 kr at få en indløsningsaftale til danske kort (Dankoart og eDankort) samt 1000 kr om året i abonnement

Det er så en løsning du kan integrere på din hjemmeside igennem et "relay script" hos ePay, hvor du relayer din egen betalingsformular igennem deres SSL certifikat, så du ikke skal tænke på det selv. Du må aldrig have betalinger i en iframe, for kunden skal kunne se hængelåsen i browseren. 

ePay håndterer så betalingen og sender videre til en acceptUrl eller en declineUrl - begge som du har defineret, og som også skal relay'es. På acceptUrl kigger du på de data der kommer retur fra ePay (et md5 hash) og hvis det matcher med de data du har sendt afsted og jeres shared secret, så kan du godkende betalingen. 

Er der tale om en virtuel vare der leveres med det samme kan du så trække betalingen med det samme automatisk. Er der tale om fysiske varer må du ikke trække pengne før du sender kundens ting afsted. 

Håber der var lidt du kunne bruge til noget :)  

/Frands

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Frands:

Hej Mathias, 

Der er mange muligheder for integration af betalingsløsninger. Der er også ca. lige så mange måder, at integrere på. 

Du skal nok tænke på dit valg som værende mellem PayPal og en betalingsgateway. Det lyder ikke som om, at du kommer til at have en enorm mængde omsætning til at starte ud med, derfor vil PayPal formentlig være den billigste løsning for dig. 

PayPal integrerer ved at folk trykker på en knap for at købe og ryger over på PayPal siden, derfra håndteres hele betalingen og der returneres til din side. PayPal sender et callback til din server, som indeholder nogle data - disse data skal du kigge på og sammenligne med data om ordren, for at sikre at "kunden" ikke har snydt dig. 

Integrationen er relativt smertefri - hvis man har erfaring med at programmere - PayPal's gebyr er (så vidt jeg husker) omkring 7% men der er ingen opstartsudgifter og faste udgifter ved at modtage betalinger igennem PayPal. 

Ulempen ved PayPal er, at det ikke har vundet folks hjerter i Danmark (endnu forhåbentlig) og at du ikke kan tage imod Dankort, medmindre det er Visa/Dankort.

Den anden mulighed er, at du har din egen indløsningsaftale med PBS og bruger en betalingsgateway. Der er nogle flere udgifter forbundet med dette og du skal modtage en del køb før det kan betale sig for dig. 

ePay Light koster 99 kr om måneden, 399 i oprettelse. Hos PBS koster det 250 kr at få en indløsningsaftale til danske kort (Dankoart og eDankort) samt 1000 kr om året i abonnement. 

Det er så en løsning du kan integrere på din hjemmeside igennem et "relay script" hos ePay, hvor du relayer din egen betalingsformular igennem deres SSL certifikat, så du ikke skal tænke på det selv. Du må aldrig have betalinger i en iframe, for kunden skal kunne se hængelåsen i browseren. 

ePay håndterer så betalingen og sender videre til en acceptUrl eller en declineUrl - begge som du har defineret, og som også skal relay'es. På acceptUrl kigger du på de data der kommer retur fra ePay (et md5 hash) og hvis det matcher med de data du har sendt afsted og jeres shared secret, så kan du godkende betalingen. 

Er der tale om en virtuel vare der leveres med det samme kan du så trække betalingen med det samme automatisk. Er der tale om fysiske varer må du ikke trække pengne før du sender kundens ting afsted. 

Håber der var lidt du kunne bruge til noget :)  

/Frands

Tusind tak for dit meget uddybende svar Frands !!!

Jeg må hellere lige følge lidt op på den del med SSL certifikatet, da jeg ikke forstår denne del helt, men det kan vel findes ved at lede lidt på ePays egen hjemmeside. De må da have skrevet en eller anden form for tutorial til NOOBS :-)

Jeg tror jeg vil tilbyde begge løsninger til fotograferne, så kan de selv vælge om de synes de har økonomi til at vælge løsningen med PBS eller om de vil spille den 'safe' og vælge paypal-løsningen.

Jeg sætter pris på at du gad at tage dig tiden, og besvare mit spørgsmål Frands. Mange tak!

// Mathias Bak

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Bak:

Jeg må hellere lige følge lidt op på den del med SSL certifikatet, da jeg ikke forstår denne del helt, men det kan vel findes ved at lede lidt på ePays egen hjemmeside. De må da have skrevet en eller anden form for tutorial til NOOBS :-)

Jeg tror jeg vil tilbyde begge løsninger til fotograferne, så kan de selv vælge om de synes de har økonomi til at vælge løsningen med PBS eller om de vil spille den 'safe' og vælge paypal-løsningen.

Hej Mathias

Et par kommentarer til Frands' iøvrigt glimrende og fuldstændigt korrekt beskrivelse og til dine egne kommentarer quoted ovenfor:

  • ePay har en række udemærkede tutorials der beskriver hvordan man integrerer deres betalingsformular på sin hjemmeside. De har også en pakke med nogle eksempel-scripts og forms man kan downloade kvit og frit.
  • Den del med SSL certifikatet skal du ikke spekulere så meget over. Den del står ePay for og det er ikke noget du umiddelbart selv skal rode med (det kan du godt hvis du vil være advanceret men det er ikke nødvendigt).
  • Det er ikke op til dine kunder at vælge mellem løsningerne. Det er dig der skal træffe et valg på baggrund af din økonomi. At etablere en PBS-baseret løsning (ePay er betalingsgateway til PBS) kræver en del arbejde og investering up front. For dine kunder vil der ikke være tale om at spille "safe" - det er nok dig der skal spille "safe" og ikke kun satse på Paypal.
  • Almindeligvis kan du nemlig ikke "nøjes" med Paypal til danske kunder. Som Frands skriver så har hr. og fru Danmark ikke taget det til sig i nødvendigt omfang endnu, men det er da muligt at dine potentielle kunder er anderledes på det område (måske du skulle lave en lille forundersøgelse her). Det er dog nemt og billigt at tilbyde Paypal løsningen hvad angår opstartsgebyr og administrativt bøvl (i forhold til at rode med PBS), så det kan man næsten lige så godt. Gebyret pr. transaktion via Paypal er dog noget større (et eller andet sted skal de jo tjene deres penge :-) )
  • Jeg vil anbefale dig at kigge på "ePay Light" pakken. Den giver dig Dankort, eDankort og lidt andre danske løsninger. Kombineret med Paypal vil du have en god dækning.
  • Jeg vil lige nævne at Google også har en betalingsservice kaldet Google Checkout. Jeg har ingen erfaring med det som sælger men som alt andet Google bringer på banen er det nok værd lige at undersøge.

 

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Elmholdt:

  • Den del med SSL certifikatet skal du ikke spekulere så meget over. Den del står ePay for og det er ikke noget du umiddelbart selv skal rode med (det kan du godt hvis du vil være advanceret men det er ikke nødvendigt).

Hvis du ikke allerede er klar over det så husk, at i følge de regler, der trådte i kraft i juni 09, så må man ikke længere hoste betalingsformularen selv, uanset om man har SSL certifikat eller ej. For at hoste en betalingsformular til en PBS løsning skal man nu være PCI certificeret - og det er ikke småting der så skal være styr på. 

PBS kan dog lave undtagelser hvis man har mindst 20.000 transaktioner om året.. Hvorfor de kan/vil det skal jeg så ikke kunne svare på. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det jeg skal bruge er et abonnement på ePay light og en pbs indløsningsaftale.

Det vil så rende op i

ePay oprettelse: 399 kr

PBS indløsningsaftale: 250 kr

og løbende vil jeg skulle betale:

ePay: 99 kr pr. måned

PBS: 1000 kr pr. år

Er det korrekt antaget ?

Skal jeg derudover så betale procenter af salgene eller et gebyr pr. transkation?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)