Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medhjælpende ægtefælle og ydelse til privat pasning?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg er ejer af et nystartet enkeltmands-firma, og jeg skal snart på forældreorlov. I forbindelse med forældreorlov påtænker jeg, at få ydelse for privat pasning af min søn. Dette kan kun ske ved, at jeg ikke må arbejde i mit firma. Jeg overvejer, hvordan dette kan løses og vil høre om jeres tanker for følgende: jeg tænker på, om det vil være nok at min hustru bliver medhjælpende ægtefælle, og således står for driften. - kan en medhjælpende ægtefælle være ulønnet? - Hvis min medhjælpende ægtefælle driver det enkeltmands-firma, som jeg ejer, i min orlovsperiode, kan man så modtage ydelse for privat pasning? Jeg arbejder jo ikke i firmaet i perioden. - Hvordan skal man forholde sig mht. firmaets regnskab og min selvangivelse? Vil det, at et evt. underskud/overskud påføres min selvangivelse som ejer, have indvirkning på min ydelse til privat pasning, når det er min ægtefælle, der fører driften i orlovsperioden? Jeg ser helst at vi kan benytte os af tanken med den medhjælpende ægtefælle istedet for at skulle lukke ned for firmaet i orlovsperioden, når min hustru kan videreføre firmaet i perioden. Jeg ser meget frem til at høre gode inputs. Hav en god dag. Vh Christian
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)