Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for leje af lokaler

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg skal til at holde nogle kurser som registreret enkeltmandsvirksomhed. Til kurserne lejer jeg lokaler og udstyr fra en anden part. Hvordan er jeg stillet mht. fradrag?

Jeg vil også gerne have forklaret forskellen på at trække noget fra i virksomhedens skat og trække noget fra i virksomhedens moms. Har kigget i mange intro-hæfter, søger osv, men er ikke rigtig blevet klog på det endnu.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

kews:

Hejsa,

Jeg skal til at holde nogle kurser som registreret enkeltmandsvirksomhed. Til kurserne lejer jeg lokaler og udstyr fra en anden part. Hvordan er jeg stillet mht. fradrag?

Jeg vil også gerne have forklaret forskellen på at trække noget fra i virksomhedens skat og trække noget fra i virksomhedens moms. Har kigget i mange intro-hæfter, søger osv, men er ikke rigtig blevet klog på det endnu.

Hej

Lokaleleje til afholdelse af kurser, hvor der er betaling fra kursisterne, vil være fradragsberettiget i virksomheden.

Hvorvidt der tillige kan fratrækkes moms afhænger af, hvorvidt udlejer er momspligtig, hvorfor der ved fradragsret skal udstedes en faktura, hvoraf det fremgår, at lejen er tillagt moms. Hvis dette ikke er tilfælder, så er der ikke momsfradrag for lejen.

Moms er an afgift som opkræves af virksomheden i.f.m. med levering af varer og ydelser, de 25% der tillægges din salgspris. Heri kan modregnes den købte moms, som vedrører de fradragsberettigede omkostninger med moms. Herved opgøres et momstilsvar for det meste hvert kvartal, hvor nettomoms bliver afregnet.

Skattemæssig indkomst er alle virksomhedens regnskabsposter, hvor moms er fratrukket enten i salget eller købet, hvorfor den fradragsberettigede moms ikke har nogen indflydelse på den skattepligtige indkomst.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)