Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godkendelse af produkter

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvem skal man henvende sig til for at få testet, godkendt og certificeret et produkt inden markedsføring i DK/EU?

Der findes helt bestemte regler/normer for produktet. Så jeg skal bare have fundet en myndighed, laboratorium eller sådan noget der kan checke at produktet er godt nok.

Tak,

Dennis Thrysøe

Geysir Heste

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Om et produkt skal godkendes eller anmeldes til myndighederne afhænger meget af hvad type produkter der er tale om.  Så du bliver nødt til at være meget mere specifik mht. produkterne.

Er det nogle produkter du selv vil fremstille eller er det noget du importere?

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er tale om ridehjelme som er omfattet af EN1384.

Har talt med sikkerhedsstyrelsen, som henviste til færdselsstyrelsen, som bare grinte. :)

Så tænkte jeg at Amino lige måtte være det rette forum :)

Produktionen er med udgangspunkt i et færdigt produkt hos en Kinesisk producent, men med egen design og branding. Produktet er ikke EN1384 godkendt, og derfor er jeg interesseret i processen og omkostninger herved.

På forhånd tak for al input :(

 

-dennis

Fra Shanghai, Kina
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Prøv evt. TUV Rheinland (www.tyv.com) som står for mange forskellige slags godkendelser til EU. De arbejder i meget mere end bare godkendelser af biler... Og så har de egne laboatorier, så de evt. kan skræddersy en løsning til dig...

Har du problemer med at få kontakt til de rigtige folk der, er du velkommen til at vende tilbage, da jeg har nogle gode kontakter til TUV i Kina som evt. kan bruges...

Mvh.
Søren

Fra Shanghai, Kina
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

qabi:

Produktionen er med udgangspunkt i et færdigt produkt hos en Kinesisk producent, men med egen design og branding. Produktet er ikke EN1384 godkendt, og derfor er jeg interesseret i processen og omkostninger herved.

Jeg tvivler meget på at du kan få godt et produkt som du ikke selv producere, du vil jo aldrig kunne vide om producenten ændre lidt på konstruktionen eller om der f.eks skiftes plasttype, hvilket reelt ville kunne medføre at produktet pludseligt ikke lever op til standardens krav.  Er det et produkt med stort slags potentiale ville jeg anbefale dig at få producenten til at få produktet godkendt efter den pågældende stardard det vil være langt billigere.

Ganske rigtigt er Tüv et stort anerkendt testfirma som med sikkerhed vil kunne løse opgaven. De har kontor i bl.a Danmark www.tuev-nord.dk  og kina.

Umddelbart ville jeg også have anbefalet sikkerhedsstyrelsen (mærkeligt at de griner når der er tale om en EU standard), men hvis de ikke kan / vil hjælpe dig kan du jo altid prøve Danske rideforbund , Alternativt kan du altid prøve folketinget EU Oplysninger de hjælper gerne med alle spørgsmål vedr. EU , love, forordninger osv. 

www.eu-oplysningen.dk

Mvh

Ravn

 

Tilmeldt 5. Apr 10
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Er det et produkt med stort slags potentiale ville jeg anbefale dig at få producenten til at få produktet godkendt efter den pågældende stardard det vil være langt billigere.

 

Øvvv hvordan kan man være sikker på at kineserne har fået produktet godkendt...de kan jo bare påstå det er godkendt og sætte et papir label på!

Fra Shanghai, Kina
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Netop de ting i nævner med "skjulte" ændringer af et produkt, eller fejlagtige oplysninger omkring godkendelser gør, at det er vigtigt at have gode kontakter i produktionslandet.

Vi arbejder bl.a. med disse ting i Kina, hvor vi udfører kvalitetskontrol, test osv. for at sikre en importør mod at kunne komme i klemme på disse områder.

Det er muligt at det er billigere at få en Kinesisk producent til at godkende et produkt, men med mindre du som importør kan/vil garantere et stort salg, så er det tvivlsomt at de ønsker at foretage denne godkendelse...
Man skal ikke glemme at Danmark er et meget lille land i Kinesernes øjne, og de kan være vanskelige at imponere med salgstal, som for danskere kan virke af "meget"
.

Derfor ender det oftest med, at en importør selv skal godkende et produkt...
Det betyder oftest også, at man får fremstillet produktet i eget "Brand" og dermed også har rettighederne til dette brand (naturligvis), da godkendelserne bliver tilskrevet det oplyste Brand...
Det kunne jo betyde, at man også kan sælge varen i andre lande, under dette Brand, så hvis produktet har potentiale, så er det nok vejen man bør vælge...

Har du evt. brug for hjælp til kvalitetskontrol, kontraktsforhandlinger med producent, godkendelser eller lign. er du altid velkommen til at kontakte os, eller vælge en af de andre lokale virksomheder der udfører den slags arbejde i Kina...
Det kan i hvet fald gøre mange ting lettere for dig, og sikre dig bedre imod ubehagelige overraskelser, hvis du vælger at tage den "sikre" vej...

Held og lykke med projektet...

Mvh.
Søren
 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Partisalg:

Er det et produkt med stort slags potentiale ville jeg anbefale dig at få producenten til at få produktet godkendt efter den pågældende stardard det vil være langt billigere.

 

Øvvv hvordan kan man være sikker på at kineserne har fået produktet godkendt...de kan jo bare påstå det er godkendt og sætte et papir label på!

Når man handler med kinesere kan man aldrig vide sig sikker at certificaterne er ægte.

I første omgang vil jeg anbefale producenter at bruge et anerkendt test firma som TÜV . Kræve at se alt materiale som er brugt til certificeringen, ligeleds vil jeg naturligvis tjekke med certificeringsfirmaet om certificeringen er ægte. Ydermere vil det være en god ide at kan udtager prøver af varepartiet til kontroll test på udvalgte parametre iht. den påglædende standdard.

Mvh

Ravn

 

 

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis,

Hvis dit produkt skal opfylde en EN standard vil jeg staerkt anbefale dig at finde en leverandoer der har eksisterende eksport til nord europa (eller hvor dit marked nu er) da certificering er en dyr og tidskraevende oevelse, evt faa en reference kunde eller 2 du kan kontakte, og bede om en kopi af deres certificering. Nu kan jeg ikke lige gennemskue hvorfor i har bidt jer fast i TUV, men hvis leverandoer certifikat er fra dem kan du bruge http://www.tuvdotcom.com/pi/web/index.xml til at validere. (du indtaster blot certifikat nummer i formular, og saa skal leverandoers navn eller deres forwarder gerne komme frem ved navn).

God vind,

Martin.

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)