Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår må man hæve sine penge for en ordre

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 15. Aug 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en webshop hvor det er muligt at afhente varen ved vores lager og selvfølgelig få varen sendt ud.
Normalt hæver vi beløbet fra kunden når varen er klar til afhentning, men når nu en kunde vælger først at afhente sine vare efter 2-3 uger på vores lager, må vi så hæve beløbet med det samme, det er vel ikke vores problem at kunden først vil afhente senere... eller hvad :-)

Jeg ved at i flg. PBS må man først hæve beløbet når varen er afsendt, men vi gør det nu altid inden varen bliver afhentet, da vi før har været ude for at der ikke var dækning på et visa electrone kort.

Hvad gør i andre der ude...?

pft.

 

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg trækker først når jeg har været på posthuset, eller fragtmanden har været her.

Tror ikke det er lovligt det du gør.

mvh

Jesper

 

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det ikke spørgsmålet om hvad andre gør, det er dårlig moral at have den opfattelse.

Lovgivningen er rimelig klar på dette område.

Og jov det er jeres problem, at i hæver penge for en vare som ikke er leveret.

 

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har ikke haft nogen af den art på Esprezzo.dk.

Det er svært at sige hvad man selv ville gøre, for det er jo alt efter omfanget af hvor mange der først henter om 2-3 uger og beløbets størrelse. Sker det tit og er det de samme personer?

Men den er klokke klar at du må ikke trække pengene før varen er ude af dine hænder når de betaler med Dankort over nettet.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Når et electron kort autoriseres ved bestilling/køb så er selve kortet iorden. Så er det kun spørgsmål om korthaver ikke har penge nok, eller når at bruge pengene inden i afsender.

I tilfælde af at der ikke kan laves træk pga. manglende penge, kan i jo evt. forsøge at trække pengene igen og igen indtil der er penge på kortet (kan også opsættes en automatisk rutine til dette på de fleste løsninger, kræver dog til tider en programmør). Det vil nok typisk være i slutningen af måneden at der ikke er dækning på et electron kort, men så snart du har passeret d. 1, burde du være rimelig sikker på pengene, hvis kortet har autoriseret tidligere og derved er iorden.

Så det handler vel primært om likviditet?

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle jeg kender til trækker pengende når de har overgivet pakkerne til fragtføren (ofte automatisk i deres systemer) 

Ved afhentning har jeg også set løsninger hvor de tager et billede af den person der afhenter eller der skal fremvises ID.

Desværre er det sådan at der kan snydes alle steder ellers må du jo nægte at tage imod kort som som ikke er kreditkort.

Du skal også være opmærksom på at købeloven er anderles hvis du sælger over nettet til afhentning - jeg kan ikke huske de nærmere regler men mon ikke der kommer en af de hardcore web pushere forbi og kan fortæller alt om dette.

De bedste kaffe hilsner
Søren

 

Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er klar over, at denne debat er af ældre dato, men forsøger alligevel at stille mit spørgsmål, i det at jeg ikke helt har kunnet tyde, hvor jeg ellers skulle henvende mig henne med mit spørgsmål. Håber det er okay:)

Jeg har et online-renseri, hvor firmakunder kan logge ind på siden, og bestille Rens/Vask af tøj og lignende. Dette bliver så hentet hos firmaerne 2 gange om ugen, og leveret tilbage f.eks. Mandag & Torsdag. Kunderne betaler også ydelsens pris ved bestilling, og betalingen går ind hos min betalingsgateway, hvor jeg kan administrere betalinger osv.

Der er ikke tale om salg af tøj eller andre ting, men udelukkende en online-side som yder en serviceydelse. Mit spørgsmål er, om en web-side som udelukkende yder en serviceydelse, er pålagt samme regler som decideret web-shops, som sælger en vare?

På min side gøres opmærksom på, at pengene typisk kan trækkes før levering af rensetøjet hos firmaet, og nogle gange endda før afhentning.

Men en kunde gjorde opmærksom på dette, og mente at jeg var pålagt de samme krav, og nu er jeg blevet lidt i tvivl!

Håber der er nogle venlige sjæle som kan give sit besyv i denne "sag".

På forhånd Tak!

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 114
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej vasif

Mig bekendt er det underordnet, om du sælger et fysisk produkt eller en service (din serviceydelse er dit produkt).

Du kan evt. se stykke 6.5 om betaling på http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/internettetehandel

Ved 6.5.5 står der:

”Betaling skal normalt ikke ske, før produktet/ydelsen er afsendt. Standardvilkår om forudbetaling vil kunne blive anset for urimelige.”

Med mindre du kan dokumentere, at du har et behov for forudbetaling (se 6.5.5.1), tyder teksten på, at din kunde har ret. 

Tilmeldt 26. Jan 16
Indlæg ialt: 6
Fra  JustCleaners Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Vasif

Har samme svar som indlægget oven over, desværre.

Kunne være smartere på den anden måde.

Mvh

Anders

JustCleaners

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du klar over at det indlæg du svarer på er over 3 år gammel? Måske du lige skulle kigge på datoen før du svarer. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)