Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

afregning og depositum vedr. lejeloven

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke krav er der til et regnskab for vand, el og varme?

Jeg er udlejer og har fået et brev fra LLO, hvor de skriver at min opgørelse ikke opfylder kravene i lejeloven??

Jeg udlejer et hus med 2 lejligheder og der er bimålere både på vand og el til hver lejlighed, og jeg har derfor bare nedskrevet forbrugstallene fra hvert kvartal og sendt en regning herpå.

Jeg har taget udgangspunkt i en årsafregning, divideret de faste afgifter med 365 dage og gange med 90 dage. (-det har jeg dog ikke udspecificeret men blot skrevet forbrug x afregningsfaktor).

Derudover skriver de at jeg skal tilbagebetale min lejer hele depositumet på 7500 kr fordi jeg ikke har fremsat krav om istandsættelse i tide. Det er også rigtigt, jeg kan godt læse i lejeloven at der er en tidsfrist herfor, men hovedårsagen til at lejeren ikke har fået sit depositum tilbage er at lejeren har opsagt sit lejemål og er fra flyttet lejligheden,  1 mdr. efter. Jeg har lejet lejligheden ud 2 mdr. efter opsigelsen, men jeg mener stadig at hun skylder leje for 2 mdr + manglende vandafregning fra sidste kvartal.

Leje er 2500  kr/mdr og manglende vandafregning er 2300 kr.

I skrivelsen fra LLO har de overhovedet ikke nævn at lejeren skylder penge for de sidste 2 mdr.

Hvis jeg ikke betaler 7500 kr til tidl. lejer inden 10 dage, vil de indbringe sagen for Huslejenævnet.

Hvad skal jeg gøre som udlejer...

Hvad sker der hvis sagen indbringes for Huslejenævnet?

Hjælp, hjælp....

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Juma.

jeg kan udmærket forstå dit synspunkt, men LLO har til dels ret.

Der er nogle helt klare regler for hvordan et regnskab for el, vand og varme skal udformes.

jeg vil gerne hjælpe dig med det, du kan kontakte mig via min hjemmeside eller mail

am@Nr1-okonomikontoret.dk

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 92
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Skyldig leje og depositum er ikke det samme. Du kan umiddelbart ikke gøre udlæg i depositummet for manglende betaling af husleje, det er derfor man kan kræve op til 3 mdr. forudbetalt husleje ved indflytning, som så omvendt ikke kan bruges som depositum i forbindelse med istandsættelse (her kan også kræves hvad der svarer til 3 mdr. husleje).

Hvis lejer har tre måneders opsigelse og lejeren ikke betaler husleje i opsigelsesperioden, så skylder lejeren dig rigtigt nok husleje for den periode, dvs. 3 måneder, medmindre du fx har lejet lejligheden ud efter 2 måneder, så skylder lejeren dig for de to måneder.

Mvh Jacob

Fra Vadum
Tilmeldt 12. Apr 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Pyha det er en slem en du er havnet i. Jeg kan udemærket forstå dine bevæggrunde for at gøre udlæg i depositumet, men nej det må du ikke.

Tror du skal søge professionel hjælp i denne sag, da LLO er nogle sat...., ja undskyld sproget, men det mener jeg! Ja, selvfølgeligt skal de være der for at sikre at tingene går rigtig til, men når de først har fået øje på en udlejer, hvor tingene ikke køre helt efter bogen, forsætter de med at have fokus på denne udlejer. Vær opmærksom på at dine lejere højest sandsynligt får nedsagt den månedlige leje hvis LLO går ind i sagen, for så bliver den sat efter en gennemsnitlig m2 pris - som altid er lavere end de fastsatte efter markedsvilkår!

Derudover kan jeg bidrage med at der er krav til at el afregnes direkte med forsyningsselskabet i den pågældende by. Varme regnskabet skal ligeledes udarbejdes af ekstern.

/Jesper

Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

kan I sige mig hvor i loven der står at man ikke må modregne skyldig husleje i depositum?

-jeg er lidt forvirret omkring dette da nogle siger det ene og andre det andet, -fx. er der nogle advokatsider der siger det modsatte...

Og hvor står det at el skal afregnes direkte med el-selskabet?

Mvh. Susanne

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  NemBankBox.dk Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leder også efter svar på dette:

Hvilken § siger, at man ikke må modregne skyldig husleje i depositum? 

Da jeg skal bruge det på min webside, når der deponeres penge til huslejen.

Betal for en serviceydelse til nogle du IKKE kender? Brug nembankbox.dk

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Med hensyn til manglende betaling af 2 måneders husleje. Hvad gjorde du da du ikke modtog den første af disse 2 rater ?. Udsendte du rykker, derpå endnu en rykker også til inkasso?.

Eller har du blot valgt at tage pengene fra, depositummet ?.

Hov var da en gammel tråd så jeg ikke lige på mobilen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)