Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal hævning på kunders kort absolut ske manuelt, eller er der en smartere løsning?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Forestil jer en webshop, der går helt forrygende og får mange bestillinger ind hver dag ...

Som loven foreskriver, er det først, når varen afsendes, at beløbet må hæves fra kundens kort. Så medmindre der er tale om en vare, der leveres med det samme, skal "autocapture" altså angives til 0, og man skal nu manuelt ind og godkende hævningen, når varen er afsendt fra lageret. Måske står man ovenikøbet i den situation, at man fx hver 14. dag får en opgørelse fra sit lagerhotel, og ikke en besked i det øjeblik en vare afsendes. Hvornår godkender man så hævningen?

Det må vel alt andet lige give sved på panden i en webshop, der får rigtig mange bestillinger, at det skal foregå manuelt - eller er der mon en smart måde, man kan få det til at fungere på i hverdagen?

Hvad gør I?

På forhånd tak for jeres guldkorn :)

 

//Julie

 

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Julie,

Du kan få remote capture - hvilket vil sige, at pengene hæves fra kontoen når varen sendes.

I min webshop har jeg fået lavet en knap der hedder "ship". Når jeg trykker på denne, sker følgende:

 1) Auto-mail sendes til kunden med info om, at pakken er overdraget til Post Danmark

 2) Pengene trækkes fra kundens kontokort - og kan ses på min konto næste bankdag

 3) Træk på varelageret (så det altid er up to date)

 4) Ordren får status "Closed" og figurerer ikke længere under åbne ordrer

Det sidste der skal ske med den ordre er, at den skal bogføres - men det klarer jeg i en anden arbejdsgang.

 

Jeg er sikker på, at du kan få remote capture indbygget i hvilken som helst funktion du ønsker.

 

Og om det er dig - eller en lagermedarbejder på et lagerhotel der trykker ship er jo lige meget...

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Tusind tak for din indlæg :)

Jeg går ud fra, at du får besked fra lageret, hver gang der sendes noget af sted og ikke blot en oversigt hver 14. dag, siden du kan køre det på den måde.

Hvis lageret har opgaven med at få ovennævnte til at ske, så letter det selvfølgelig en hel del for de webshops, der har mange ordrer i løbet af en dag. Gad vide, hvad det betyder af merudgift, hvis lageret skal stå for den del af processen også.

//Julie

 

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Julie,

Jeg er ikke sikker på, jeg ved hvad du mener.

Men ligegyldigt om du hyrer en underleverandør til at afsende dine varer, eller du har lager/logistik-delen in-house - så er det altid den, der afsender varen, der skal ordrebehandle ordren færdig, Alt andet ville være tosset.

På langt de fleste (alle) webshops, kan du oprette admin-brugere med forskellige rettigheder. Dvs. du ikke nødvendigvis behøves at vise dine indkøbspriser og meget andet til dem, der står for logistikken. De får blot en brugerkonto med begrænsede privilegier.

Som webshop-ejer er du sådan set ligeglad med afsendelserne - blot den sker hurtigt efter ordren er dumpet ind webshoppen.

Jeg kan ikke forstå du taler om nogen "14-dages oversigt". En webshop er dynamisk - i det sekund en eller anden har afsendt en ordre, kan enhver anden admin-bruger se det i webshoppens administrationsdel.

Verden er smart, ikke :)

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)