Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste filformater til tøjtryk?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hold da op :) hvorfor skulle man dog ikke kunne lave skygger det kan vi da både i broderi og trykdet er lidt mere krevende end normalt men det er da det der er sjovt :) specielt i broderi kan man lave sjove ting ved at ændre stimgretningen kn man lave nigel de ligner skygger

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jaaaa alt KAN lade sig gøre, hvis man betaler for det, det er jeg enig i. 

MEN så er vi tit ude i det problem, nemlig som du skriver at man kan lave NOGET DER LIGNER skygger. Det er ikke altid folk kan acceptere det eller også bliver de overrasket over at det ikke lige ligner det de troede! Og hvis man laver et logo fra bunden, så kan man lige så godt tage højde for at det skal kunne bruges i alle processer uden problemer. 

:-) Dorthe

Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Hvad synes i om mit logo ?

Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld jeg blander mig i tråden, men bare lige for at skærer det ud i pap (eller vector)
Er grunden til vector, er at man kan skeldne farverne ved f.eks, tryk, broderi osv. ?

Mig bekendt, kan man lave et hvilket som helst billede på f.eks. en t-shirt, men det kræver at man bruger en teknologi der kaldes sublimationstryk (ret mig hvis jeg tager fejl)
Men det er jo nok også et spørgsmål om prisen.
Med broderi, kan jeg godt se det bliver meget svært at lave skygger, og andre flydende farveskift, men det kan dog i et vidst omfang lade sig gøre.
Jeg har set et Audi logo broderet ind i ryglænet på sæderne, hvor det så ud til at der var brugt 4-5 forskellige grå farver, for at lave de 4 metal-skinnende ringe, som udgør et Audi logo.

/Svend

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

  Ja, man bruger vektor-grafik for at kunne opdele de forskellige farveområder i faste farver (f.eks. Pantone-farver, RAL eller tilsvarende).

  Man kan dog også godt lave det med bitmap-grafik, men så er vi ude i et betydeligt mere avanceret niveau end en gennemsnitlig Photoshop-bruger besidder. Så derfor er det betydeligt lettere at lave grafikken i vektor. Endvidere er vektorer scaler-bare hvor bitmap bare bliver mere grynet og uskarpt desto mere de forstørre det.

  Sublimationstryk (DyeSublimation) kan lave et billede i fuld 4-farve. Men det er så netop også kun som en fuld 4-farve - altså CMYK grundfarverne. Farveombrydningen er rimelig simpel ved denne teknik, da dit CMYK eller RGB motiv på computeren blot konverteres fuldstændig ligesom når du udskriver til din egen printer som også kører med CMYK-farver. Men i denne teknik kan du så tilgengæld ikke gå ind og sige at et eller andet specifikt element (f.eks. et logo) skal være i en hel specifik rød Pantone-farve, eller laves i en metallic-farve eller lignende. Det kan ikke lade sig gøre, først og fremmest fordi teknikken kun kan lave tryk i CMYK, men også fordi du ikke kan gå ind i et CMYK eller RGB motiv og tildele en ekstra farve som ikke er en del af det pågældende farvespektrum.

Jeg ved godt at ovenstående er lidt langhåret, men det er lidt tricky at forklare mere simpelt, da det trykteknisk set er ret avanceret hvis man kigger under "motorhjelmen"Geeked.

/Jesper

Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har prøvet det samme men det er forskelligt fra et trykkerig til et andet.
Da jeg skulle have lavet tryk ville han helst have det i illustrator format :) 

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)