Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbageføring af betaling?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

For 1-2 mdr. siden skrev en kunde til os, hun var i en frygtelig ulykkelig situation.

Hendes søns kæreste havde nemlig stjålet hendes Mastercard, og købt en masse ting. Hun ringede til os fordi hun kunnne se, at pigen havde købt for knap 2000 kr. hos os.

Vi sagde jo som det var, at vi havde sendt varerne og at fra vores side kunne der jo ikke gøres så meget.

Idag har vi så modtaget denne mail fra PBS:

"Vi har i dag tilbageført:

                              DKK 1.915,00

da vi har modtaget en indsigelse fra kortholder. Kortholder nægter
deltagelse i transaktionen.

Da der ikke foreligger en underskrevet nota med kortaftryk (pga.
internet-handel), har vi desværre ikke mulighed for at behandle sagen
yderligere."

Kan det være rigtigt at fordi hendes søns datter har brugt hendes kort, så skal vi betale?. Og hvem skal vi evt. klage til/tage fat i?.

Vi er ikke medlem af inkasso. dette ville ellers være mit eget første bud.

Pigen som har foretaget købene er under 18. Så alternativ vis kunne man måske tage fat i hendes forældre?.

Håber der er nogen derude med et klogt svar.

 

Mvh.

- Jack

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Wauw, har læst hele tråden og syns da godt nok det er skandaløst. Dels at det er så nemt at lave indsigelse. men også at man fra PBS' side helt har fravalgt at varetage firmaernes interesse.

Monopol virksomheder længe leve .__.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik som sagt en retur fra PBS dagen før påske, så er ikke kommet igang med incasso proceduren endnu, men det er da helt klart at man ikke blot skal opgive kravet.

Første skridt er at jeg har sendt kopier af handlen mv. til PBS for gennemgang , og hvis de ikke kan gøre yderligere, vidergives det til advokaten.

Jeg vil lave en tråd om emnet, når den engang er afsluttet.

Mvh

Jesper

 

 

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige at gnubbe lidt ekstra salt i såret, får vi oven i købet et administrationsgebyr på 500kr.

Det er godt nok ringe synes jeg.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

JackFrost:

For lige at gnubbe lidt ekstra salt i såret, får vi oven i købet et administrationsgebyr på 500kr.

Er det ik "kun" 250 kr...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nop. 500kr.

Det kan måske have noget at gøre med det er to transaktioner. en på 1400 og en på 515.

Det er godt nok mærkeligt at vi som rent faktisk er dem der betaler PBS's løn, slet ikke bliver tilgodeset i sådanne sager.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JackFrost:

Nop. 500kr.

Det kan måske have noget at gøre med det er to transaktioner. en på 1400 og en på 515.

Yup det plejer nemlig, at være 250 bobs pr transaktion...

JackFrost:

Det er godt nok mærkeligt at vi som rent faktisk er dem der betaler PBS's løn, slet ikke bliver tilgodeset i sådanne sager.

Tror ik der er ret mange indenfor forretningsverdenen ud over PBS, som fatter det der...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved tredjemandsmisbrug - som her - kræver reglerne faktisk ( iflg. PBS selv) at kunden samtidig med indsigelsen i banken, angiver en politianmeldelse af misbruger ( her barnet).

Problemet er "blot" at bankerne ofte ser igennem fingre med dette, da det jo er deres kunde, og har interesse i at bevare et godt forhold. ( og så sk.... være med shopejeren).

Det var ihvertfald hvad jeg fik ud af en meget lang samtale med PBS.

Egentlig burde shopejer jo så kunne kræve at se denne politianmeldelse ( det må jo alt andet lige gøre det mere besværligt for evt. svindlere, da man jo ikke bare lige afgiver en politianmeldelse - eller hvad ?)

Mvh

Jesper

 

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skulle være meget nemt. Ring til den lokale politi station og bed om døgn rapporten, der skulle en sådannne anmeldelse være påført. Er den der ikke, skal du ringe til Banken og bede dem om at få forholdet anmeldt. Det skulle også være muligt for jer at anmelde forholdet til politiet. De vil dog sikkert ikke gøre ret meget udover at optage rapport.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)