Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Norsk domæne afvist :(

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:

Jeg vil vælge at stole på jer og købe min NO domæne hos jer eller en anden udbyder jeg stoler på.

De bedste kaffe hilsner
Søren 

Den løsning som er ved at blive strikket sammen holder ingen steder.

Man sælger IKKE en løsning, hvor kunden ikke kan blive ejer at domænet.

Hvem står med håret i postkassen, hvis der bliver problemer ? Kunden

Kan man tillade sig at stille kunden i en sådan situation ? NEJ

Jeg citerer lige fra den norske tld :

http://www.norid.no/domeneregistrering/oss.html#nytt1

Der står højt og tydeligt, at man SKAL have norsk post-adresse.

 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Easy Webhost:

Kaffe & Co:

Jeg vil vælge at stole på jer og købe min NO domæne hos jer eller en anden udbyder jeg stoler på.

De bedste kaffe hilsner
Søren 

Den løsning som er ved at blive strikket sammen holder ingen steder.

Man sælger IKKE en løsning, hvor kunden ikke kan blive ejer at domænet.

Hvem står med håret i postkassen, hvis der bliver problemer ? Kunden

Kan man tillade sig at stille kunden i en sådan situation ? NEJ

Jeg citerer lige fra den norske tld :

http://www.norid.no/domeneregistrering/oss.html#nytt1

Der står højt og tydeligt, at man SKAL have norsk post-adresse.

Hvem siger at de ikke får en norsk adresse - det vil jeg da gå udfra ellers kan et NO TLD jo ikke registeres ;-)

Men Easy Webhost jeg ser ikke dig komme med noget alternativ - udover slet ikke at købe et NO TLD?
Kunden kunne jo selvfølgelig oprette et norsk firma og så vil alle problemer være løst, men det virker noget af et overkill. Du nævner bare reglerne for at registere et NO som vi efterhånden kender godt!

Hvliken løsning vil du komme med over for en kunde som stå i samme situtation? - sige det kan ikke lade sig gøre?

Jeg vil som kunde være glad for en pragmatisk løsningsmodel, sålænge jeg bare er bekendt med de risici det evt. måtte være forbundet med et sådan løsning og jeg evt. kan tage mine forholdsregler.

De bedste kaffe hilsner
Søren

 

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:

Hvliken løsning vil du komme med over for en kunde som stå i samme situtation? - sige det kan ikke lade sig gøre?

Det har jeg jo allerede skrevet. Anbefale en anden domæne endelse.

Jeg sidder pt. med kunder, som har fået registreret deres domæner under firmaets navn, ikke nogen som er omtalt i denne tråd og jeg kan se hvilke situationer det stiller kunderne i.

Derudover oplever jeg også eksempler på, at man for f.eks. ved køb af co.uk og com domæner registrerer under en domain protection service i New Zealand. Nu står kunden i den situation, at der bruges ualmindeligt lang tid på at flytte domænerne, hvis det kan lade sig gøre og samtidig skal dokumentere i hoved og rumpe, at de virkelig er ejer af domænerne.

Dette er IKKE møntet på nogen i denne tråd slet IKKE og er heller iKKE meningen det skal opfattes sådan.

Som du kan se snakker jeg udfra erfaring og kan se hvilke problemer det kan give og det mener jeg ikke at kunderne kan være tjent med også selvom de er bekendt med disse risici.

Mvh

Mogens Jørgensen

Easy Webhost

 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Easy Webhost:

Kaffe & Co:

Hvliken løsning vil du komme med over for en kunde som stå i samme situtation? - sige det kan ikke lade sig gøre?

Det har jeg jo allerede skrevet. Anbefale en anden domæne endelse.

...

Som du kan se snakker jeg udfra erfaring og kan se hvilke problemer det kan give og det mener jeg ikke at kunderne kan være tjent med også selvom de er bekendt med disse risici.

Mvh

Mogens Jørgensen

Easy Webhost

Det er jo fair nok  - men jeg kender omvendt til en del virksomheder som har haft NO domæner i en del år uden nogen problemer - de er alle klar over de problemstillinger der er forbundet med disse 'local present' domæner.

Min anke går ikke på om det er god ide eller ej, men at dine indlæg antyder at det er dårlig rådgivning at give en kunde muligheden for at anvende et NO domæne.

Jeg må jo have misforstået dit budskab, men kommunikation er heller ikke min stærke side.

Så bare for at summere tråden; så kan man købe et NO domæne, men skal være opmærksom på den risiko der er i ikke selv at eje dette domæne overfor den norske TLD administrator.
Så i bud og grund kommer det an på om du stoler eller på anden måde kan afdække din risiko i din aftale med dem som tilbyder local present.

De bedste kaffe hilsner
fra Søren.NO

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)