Kan ikke lade være med at smile over at du bliver tilbudt noget så fornemt som "Registreings- og aktiveringsgebyr" til 500,- kr. Det kunne jo være at den server hos producenten der skal aktivere licensen er en gammel mønttelefon der er bygget om til at køre Windows, og så forlanger at få puttet penge i for at fungere. De kunne ligeså godt ha' skrevet "GDSGD tillæg kr. 500,-" = "Går-den-så-går-den tillæg" :)
Når det så er sagt, så vil jeg klart anbefale dig at have en eller anden form for antivirus på såvel servere som pc'ere. Nu kan jeg ikke lige se på din beskrivelse om I har jeres egen Exchange server - men hvis I har, så har de fleste antivirus pakker også et antispam modul ifbm. antivirus modulet til Exchange serveren - og enkelte af dem fungerer faktisk ganske godt.
Personligt har jeg testet stort set alt hvad der findes af kommercielt antivirus på markedet, og de fleste af de anerkendte brands er ganske gode - og det vil være useriøst at pege fingre af selve produktet og sige "det er noget skrammel, mit er bedre osv." - oftest ligger den store kvalitets forskel i selve installationen og konfigurationen. Symantec, som I har, hører til blandt de mest udbredte i Danmark - men også blandt de dyreste.
Hvis du oivervejer at skifte, så kan der være store penge at spare ved at være opmærksom på at stort set alle producenterne er interesserede i at "købe hinanden ud" - detgør de ved at tilbyde "competitive upgrade" - typisk med op til 50% rabat hvis man skifter fra en producent til en anden.
Holdning til de forskellige antivirus programmer er efterhånden ved at være en religionssag - nogle sværger til de kendte, nogle til de ukendte, og andre til de gratis løsninger. Så mit bedste råd er: find en leverandør du har tillid til, og lad så være med at hoppe på "Registrerings- og aktiverings tillæg" :)
Mvh
Leif