Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ekstra domæne...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Som nogle ved er jeg igang med et lidt større projekt - nu har jeg gået og overvejet længe om jeg skal registrerer de "omkring liggende" domæner - så der ikke er nogen der kan komme tæt på, mht. domæne navn.

Men kan det virkelig være rigtigt at man skal have hosted dem alle, og de så tæller for en hjemmeside hver? - det bliver jo hurtigt til nogle penge... Og jeg vil jo egentlig blot have at de omdirigerer til hoved domænet?

Nogle der ved mere om dette?

Bendtsen

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan helt klart anbefale dig Uno Euro til det.

Gratis DNS er besværligt at benytte, så ville jeg ikke vælge selv.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:

Kan helt klart anbefale dig Uno Euro til det.

Gratis DNS er besværligt at benytte, så ville jeg ikke vælge selv.

Hmmm - jeg vil nu hellere have GratisDNS end UnoEuro til lige netop det.

Jeg bruger selv UnoEuro til adskillige domæner - og det kører uden problemer - og servicen er hurtig. Så jeg skal absolut ikke klage - MEN (der er jo altid et men :o)

Du skal være 100% sikker på hvilket navn du vil bruge på dit hoveddomæne. UnoEuro vil ikke lade dig ændre DNS-A-record. Dvs. at hvis du køber domæne A.dk  med tilhørende hotel, og efterfølgende køber B.dk - og hvis du nu mener at B er et bedre navn og det skal være dit hoveddomæne og lade A redirecte til B - så er du nødt til at købe et nyt hotel og overføre fra dit gamle.

Hvis du ikke får denne problemstilling - dvs. du er sikker på at du vælger rigtigt med navnet første gang - så er UnoEuro et rigtigt godt bud (nu er et års hotelregning jo heller ikke noget der slår budgettet af pinden - det er mere princippet i det)

mvh

Jan

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke, om det er dk-domæner du har (har ikke fulgt dit projekt), men kan generelt fortælle, at DIFO/DK-Hostmaster har nye regler undervejs - som i hvert fald kan begrænse domænesnylteriet.

For det første (har jeg hørt i min øresnegl) sker der en udvidelse af DK-H's specialregel, så også domæner som ligger tæt på varemærker, omfattes af reglen. Derudover bliver domæner "låst", hvis de har været gennem møllen hos DK-Hostmaster i en typosquatsag.

Tilbage står selvfølgelig de sager, hvor der ikke er typosquatting og det er utvivlsomt en god ide, at tage de mest nærliggende og registrere dem. Du kan ikke få DK-H til at låse domæner alene på en formodning om, at der kommer nogen og registrerer dem for at snylte på dit domæne.

Det du skal gøre dig klart er, hvad du vil beskytte dig imod. Er det kun konkurrenter - så er det forholdsvist begrænset hvor mange domæner du skal registrere (ental/flertal, med og uden bindestreg, dansk/engelsk osv). Men hvis det er typosquattere - så bliver det dælme dyrt at registrere og drive dem alle.

Jeg vil godt lave en liste til dig over de domæner, vi ville chekce for typosquatting. Send mig en pm hvis du er interesseret. FoC naturligvis - vi er vel Aminoer Smile

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)