Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med Transcom fakturaservice

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære medaminoer.

Vi har løbende 3-4 kunder der ikke betaler deres regninger til tiden, og jeg dør stille og roligt indvendigt når jeg skal bruge min tid på at følge op, skrive rykkere mv.

Derfor faldt jeg over Transcoms fakturaservice - som i mine øjne ligger vores rykkerprocedure mv. i en fast rutine, og kan være med til at mindste vores udestående.

Inden træerne gror ind i himlen, vil jeg dog gerne høre om der er nogle aminoer der har erfaring ved brug af denne service, og hvad fordele og ulemper ved den ville være.

Vh
Henrik 

Fra Lille Skensved
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har ikke erfaring med Transcom, men har i mit tidligere job benyttet factoring via AL Finans som tilbyder en lignende service.

Når likviditeten bløder, er det klart en fordel at benytte factoring. Fordelen ligger i, at du får en stor del af pengene iløbet af kort tid, deres rykker procedurer kører på skinner og alle gebyrer og renter tilfalder dig.

Ulempen ligger i, at det koster dig en sjat penge at have denne service.

I mit tilfælde var det ca. 6% af det fakturerede beløb. Det kan godt blive til en hel del, når der faktureres flere millioner per år, som videregives til factoring.

En anden ulemper er, at hvis kunden klager, tilbageholdes de resterende penge indtil problemet er løst. Derudover vil en helt udeblivende betaling blive modregnet i senere udbetalinger fra factoringselskabet.

Factoring selskabet forbeholder sig ret til ikke at forsikre betaling fra forskellige virksomheder som tidligere har vist manglende lyst eller evne til at betale til tiden. Derved vil du stadig så med problemet, hvis du fortsætter med at handle med dårlige betalere.

Jeg håber at det kan hjælpe dig lidt på vej i dine overvejelser omkring factoring.

Venlig hilsen

Bent Jensen

OptiPartner ApS

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har også AL-Finans og det fungere udemærket men er en factoring aftale, det lyder ikke som om du behøver en factoring aftale det tilbyder transcom også - jeg kan ikke se hvad det koster, men jeg kunne da godt selv vælge transcom ud fra hjemmesiden. 

Det er en meget større psykisk belastning end man skulle tro at rykke kunder etc. det er meget bedre at overlade det til professionelle som sætter det i ordentligt system og kunden kan ikke "true" med at de ikke vil handle etc. fordi det er et separat firma som optræder professionelt etc.

Jeg ville nok vælge at lægge alle kreditorer over til firmaet og evt. senere tilføje en factoring aftale hvis det er nødvendigt.

Det koster sikkert noget, men du spare også en 1/2 bogholde måske - jeg har tidliger brugt factoring i 7-8 år selv om at jeg kun belånte 20% , i en periode kørte vi så med banklån - men nu er vi igen skiftet til factoring hos AL finans men vi bruget nok 1/2 år på at diskutere hvad det kostede, men ikke på hvad vi ville spare i tid og bekymringer

Om det så skal være Transcom eller Al finans kan jeg ikke sige - prøv transcom det ville jeg gøre 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Globus Vask Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Fandt tråden via Google, og er nysgerrig efter at høre hvad historien endte med?

Blev der gjort erfaringer med Transcom, eller andre?

Har også set at Visma tilbyder en lignende service, og hører gerne om andres erfaringer med dem.

Evt. også om nogle af disse bureauer, går skridtet videre og benytter den nye "forenklede inkasso" mulighed, hvor man kan sende skyldnere direkte i fogedretten ved krav under 50K.

 

Vask og udlejning af linned, beklædning og måtteservice til private og offentlige virksomheder

Globus Vask & Måtter

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg benytter Danske Inkasso til den kedelige del af det når kunderne ikke betaler.

Relateret til tråden så kommer de med en rykkerservice der vist opfylder ønskerne (når de altså bliver klar med den...)

Læs mere på http://www.danskeinkasso.dk/produkter/rykkerservice.html

 

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Vi har brugt dem på inkassosiden......og vi var slet ikke tilfredse.

MvH

Peter

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Vi har brugt dem på inkassosiden......og vi var slet ikke tilfredse.

Kan du ikke uddybe lidt - evt i en anden tråd ?
For mit vedkommende har det fungeret fint indtil videre - samtlige sager er blevet indkasseret fuldt ud indenfor forventet tidsramme...

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det en del år siden.

Men der skete ikke noget i sagerne..og deres statussider på nettet var intetsigende/ej opdaterede.

Så der er ikke så meget at uddybe.

MvH

Peter

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været inde "Bag murerne" hos transcom, og de har udviklet sig UTROLIGT meget over de sidste par år,  POSITIVT.

Ydeligere info kan sagtens gives ved privat besked, men jeg ville slet ikke være bange for at lave forretning med transcom idag, de fokuserer utroligt meget på at DU som kunde er tilfreds. :)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

  Er det Danske Inkasso eller Transcom som I skriver om? Så vidt jeg læser det er det Danske Inkasso som Peter skriver om, men jeg kan tage fejl.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)