Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ønske om opstart af webshop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Viby J.
Tilmeldt 15. Sep 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer,

jeg kunne godt tænke mig at starte en webshop. Det er et hobby projekt jeg længe har tænkt over og syntes efterhånden jeg vil forsøge at gøre lidt ved det - hvis økonomisk muligt.

Da det som start "kun" skal være en hobby (forhåbentlig udvikle sig til en levevej) vil jeg forsøge at komme i gang med beskedne midler.

Jeg kunne godt tænke mig at få lavet en hjemmeside i stil med :

http://www.travelsense.dk/

http://www.hojmark.dk/

Håber nogle kan hjælpe mig med nogle af de spørgsmål jeg ligger inde med :

- Er jeg naiv at tro at man kan starte en side i stil med de nævnte for et mindre beløb?

- Hvordan kan man billigst have / få lavet / køre en sådan side?

- Er der nogle herinde som ville kunne hjælpe med at lave en webshop i stil med nævnte eksempler?

Håber nogle gider bruge lidt tid på at hjælpe en ny-iværksætter.

Mvh
Hitman

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

**Hitman**:

- Er jeg naiv at tro at man kan starte en side i stil med de nævnte for et mindre beløb?

Hvad mener du med "et mindre beløb". Det gør det lidt lettere at svare på dit spørgsmål hvis du taler rent ud af posen.

Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan let starte en webshop for "et mindre beløb", men det kommer an på, hvor meget teknik du har lyst til at sætte dig ind i.

Der findes en del gratis systemer, som dog kræver nogle aftener med at lære lidt om grundlæggende opsætning af en database. Der er rigtigt mange steder, hvor det er beskrevet og slet ikke udenfor rækkevidde, selvom man ikke er supper-programmør.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Esprezzo:

Som dog kræver nogle aftener med at lære lidt om grundlæggende opsætning af en database.

Lige optimistisk nok. At bygge en webshop på et gratissystem kræver vidst lidt mere end et par aftener at lære. Specielt hvis man stræber efter sider som hojmark.dk. Det er ikke for at slå idéen ned, men lad os lige være realistiske.

Hitman: Har du nogle erfaringer med programmering eller webdesign?

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nok sige at det er naivt at prøve at få en virksomhed op, som minder om en af de 2 eksempler for et mindre beløb.

Det er dog ikke umuligt..

Det er dog svært at sige noget, da et mindre beløb ikke taler for sig selv. Du kan sikkert få sat en hjemmeside opfor "et mindre beløb", men det at drive et rejsebureau er ikke let.

Du skal også huske at det at sælge rejser bestemt ikke er let. Du bliver ansvarshavende for rigtig mange ting.

Jeg synes da helt klart at du skal prøve at hoppe ud i det, men vær op mærksom på at det bliver svært at drive et rejsebureau som hobby, hvis ikke umuligt.

Held og lykke med det :-)


Mvh.

Nikolaj Bomann

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

En del af det at være iværksætter er også, at turde sige "så gør vi det sgu" og satse hele butikken. Du skal selvfølgelig have alt (eller så godt som) planlagt ned til mindste deltalje. Tror heller ikke du kan drive et rejsebureau på hobbyniveau. Hvis du virkelig tror på idéen, så kom i gang med at planlægge, få det hele skrevet ned og spring i med begge ben - hvis du tør ;)

Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gætter på at I skal finde den gode, gamle opstarts-følelse frem og læse mellem linierne.
Webshops behøver ikke at være ûber-forgyldte løsninger i første hug, og der er så mange lette installations-wizards i dag, et de fleste kommer langt allerede ved 3 eller 4 kop kaffe Smile

Enig med jer I, at man ikke rammer de to eksempler uden kyndig vejledning fra eksperter, men jeg hæftede mig ved "hobby projekt", og så gætter jeg på, at mindre kan gøre det.

Men, som Tobias skriver i første svar kom med mere info.

"Amibtion" tror jeg er nøgleordet. Hvem / hvor mange håber du på at ramme med dit projekt?

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hitman,

Jeg kan hjælpe dig med en billig shop, med stortset alle funktioner du kunne tænke dig.

Jeg vil meget gerne tage en snak med dig over telefon. Grunden til jeg kan tilbyde en shop meget billigt, bunder i at jeg er indehaver af en mindre it virksomhed i thailand sammen med nogle partnere, og pga af lave leveomkostninger og mindre lønudgifter kan jeg tilbyde dig en professionel shop med support linie og kun kontakt til dansk talende personale.

Hvis du synes det lyder interessant, så smid mig en mail på ms@vsi-group.dk så vi kan få en dialog igang.

Mvh 

Mikkel

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)