Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget koster internet trafik?.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Vennesla
Tilmeldt 18. Jun 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuldstændig ret!

For at få så mange frivillige daglige besøg skal der være et eller flere produkter/tjenester på en eller anden netside som folk på nettet er villige til at købe.

Bedste eksempel er nok søgesider som google.

Jeg søgte på google og fandt denne her:

http://forums.digitalpoint.com/showthread.php?t=84631

Et eller andet sted mellem 80.000 og 1.000.000 per dag hvis skal man tro på det der står skrevet der.

Og det har de fundet ud af at udnytte.

Hver gang der kommer nogen for at søge efter noget dukker der en masse sponserede links op i toppen og til venstre.  Alle disse er betalte links fra folk som har et eller andet de vil sælge.

Facebook har vist også 100.000 besøg per dag, og  gæt om de sælger betalt reklame der?

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Allan Jensen:

For at få så mange frivillige daglige besøg skal der være et eller flere produkter/tjenester på en eller anden netside som folk på nettet er villige til at købe.

Bedste eksempel er nok søgesider som google.

Jeg søgte på google og fandt denne her:

http://forums.digitalpoint.com/showthread.php?t=84631

Et eller andet sted mellem 80.000 og 1.000.000 per dag hvis skal man tro på det der står skrevet der.

Og det har de fundet ud af at udnytte.

Hver gang der kommer nogen for at søge efter noget dukker der en masse sponserede links op i toppen og til venstre.  Alle disse er betalte links fra folk som har et eller andet de vil sælge.

Facebook har vist også 100.000 besøg per dag, og  gæt om de sælger betalt reklame der?

Allan, tag mig det ikke ilde op, at jeg nævner det her - det er ment som en hjælp: Du er helt, helt ved siden af i dine beregninger.

Det forumindlæg, du henviser til, er fire år gammelt, og der er sket meget med Google og Facebook i mellemtiden. De får begge langt flere end 100.000 besøgende om dagen (og dermed øgede reklameindtægter).

At Google og Facebook som nr. 1 og 2 på listen over mest besøgte sites får langt mere end 100.000 besøgende om dagen, ændrer dog ikke på, at det for almindelige dødelige er svært og tidskrævende at komme op på 100K. Man skal have erfaring med både PR og teknik.

Mit råd vil derfor være, at du helt glemmer alt om dyr hosting, før du har et site op at køre, der rent faktisk får 100.000 besøgende om dagen. Indtil da kan du bruge noget billigere - f.eks. HostGator [Affiliate link slettet af moderator], som jeg foreslog.

At købe hosting, der kan klare 100.000 besøgende om dagen, er noget, man gør, når man i forvejen har et site, der er ved at nå derop ad.

Fra Vennesla
Tilmeldt 18. Jun 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skrev op til een million besøg per dag, men bortset fra det, min tråd blev startet med henblik på at finde et billigt og godt hotel med mulighed for enkelt at kunne opgradere hvis trafikken øger. For at undgå at en dag man skal bytte hotel og ha en masse arbejde med det, derfor tror jeg det er vigtigt at spørge hvor hvem og hvor man skal/skal ikke hoste ved.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Jensen:

Jeg skrev op til een million besøg per dag

For Google, ja, men for Facebook sagde du 100.000.

Allan Jensen:

bortset fra det, min tråd blev startet med henblik på at finde et billigt og godt hotel med mulighed for enkelt at kunne opgradere hvis trafikken øger. For at undgå at en dag man skal bytte hotel og ha en masse arbejde med det, derfor tror jeg det er vigtigt at spørge hvor hvem og hvor man skal/skal ikke hoste ved.

Alle skifter hostingløsning, når de går fra at være et lille site til et større, og det er ikke nødvendigvis besværligt.

Vælger du en billig løsning, vil den ikke fungere optimalt, når/hvis du får 100.000 daglige besøgende.

Vælger du at starte med en dyr løsning, risikerer du at brænde penge og tid af (de avancerede løsninger kan være mere tidskrævende at administrere) i mange måneder eller år, indtil dit site bliver meget besøgt.

Start med HostGator [Affiliate link slettet af moderator], og gå over på The Rackspace Cloud [Affiliate link slettet af moderator], når du får flere besøgende - det vil være mit råd.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

ud fra hvis du lige starte her og nu op . er B one en god start

low host cost

når du begynder af få en del trafik

så skal du se efter en Vhost . eller om jeg kører køre med en ispconfig "lidt ala B one"

med næste fri trafik . udlands trafik er dyr. så det er svært af sige

men jeg har en kunde med 80 sites og god trafik 1 gb pr dag med mails osv.

men det er kun indlands trafik så det er gratis. men meget lidt udlands trafik så

han sidder på en 3-400 kr pr månde som dækker drift/backup/mailserver/webserver/support osv

med fri plads

men det er jo alt efter om man vil kun give 9 kr . så holder man sig bare til B one

og vil man over på nogle hurtiger servere/netværk ja så giver man lidt mere. sådan er det.

hvis en af mine kunder siger af det er for dyrt får de besked på af der er plads hos

B-one.

 

håber af du kan bruge det her til nådet .

 

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)