Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At trække udstyr fra (ikke-moms)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg driver en sidebeskæftigelse, og er meget ny inde for dette. Dog står jeg og skal købe en vinduespudserstige, og den koster rundt regnet 5100 kr. inkl. moms. Jeg er ikke moms.reg. så kan ikke trække momsen fra, er der evt. andre måder (lovligt) hvorpå jeg kan trække noget af det fra..?

Med venlig hilsen
KPuds Vinduespolering
v. Kenneth Popp
Mobil: 25 70 25 25

K

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan vel købe den gennem firmaet og dermed spare skatten :)

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Tychsen:

Du kan vel købe den gennem firmaet og dermed spare skatten :)

Hvordan hulen kan jeg gøre det..?

K

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

KPuds.dk:
Hvordan hulen kan jeg gøre det..?

Om du er momsregistreret eller ej skal du lave regnskab når du driver en virksomhed. Du betaler kun skat af dit overskud (indtægter - udgifter) Så et køb af en stige vil nedbringe dit overskud og dermed vil der være mindre som du skal betale sat af.

Henrik

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

KPuds.dk:
Hvordan hulen kan jeg gøre det..?

Om du er momsregistreret eller ej skal du lave regnskab når du driver en virksomhed. Du betaler kun skat af dit overskud (indtægter - udgifter) Så et køb af en stige vil nedbringe dit overskud og dermed vil der være mindre som du skal betale sat af.

Henrik

Har også lavet en fejl i min selvangivelse. Har slet ikke trukket mine udgifter fra mine indtægter. Men skal også op til en i næste uge som skal lave mit regnskab for eftertiden. Går ud fra man evt. kan få det med tilbagevirkende kraft.

K

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ved med tilbagevirkende kraft mener indkomståret 2008 og tidligere år så taler vi genoptagelse hos Skat men 2009 kan stadigvæk rettes op.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Du kan ihvertfald angive et evt underskud af virksomhed, på din selvangivelse, og få et fradrag derigennem. Men momsen slipper du ikke for sålænge du ikke er momsregistreret. Men det ville jeg da også blive.

Du behøver ikke omsætte for 50k om året for at være momsregistreret. Det er kun hvis du omsætter for mere end 50k at du skal momsregistreres. Der er som udgangspunkt kun fordele for dig ved at være momsregistreret, så du kan slippe for den moms. Du køber vel også andre ting.

god vind!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Sindberg:
Der er som udgangspunkt kun fordele for dig ved at være momsregistreret, så du kan slippe for den moms

Det er altså ikke helt rigtigt. Hvis kunderne først og fremmest er private vil jeg sige, at det er en økonomisk ufordel at være momsregistreret.

Hvis Kenneth i dag kan sælge en vinduespudsning for 200 kr. vil han jo kun få 160 kr. til sig selv hvis han lader sig momsregistrere.

Det afgørende er, hvem kunderne er.

Vh
Lars

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Gosvig:
Det er altså ikke helt rigtigt. Hvis kunderne først og fremmest er private vil jeg sige, at det er en økonomisk ufordel at være momsregistreret.

Hvis Kenneth i dag kan sælge en vinduespudsning for 200 kr. vil han jo kun få 160 kr. til sig selv hvis han lader sig momsregistrere.

Det afgørende er, hvem kunderne er.

Vh
Lars

Mine kunder er næsten 100% private, så jeg skal ikke momses, før jeg tjener over 50.000 kr. så du har helt ret Lars.

K

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)