Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætteri og ledelse.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

  Hej  - jeg har gjort mig nogle tanker.

 

Jeg var i forsommeren på iværksætter-kursus "Direktør -kursus" i Kalundborgegnens Erhvervsforening. (Kan absolut anbefales, selv om det vist snart bli´r nedlagt af sparehensyn). Her sad jeg og opdagede, at der er en del, der starter virksomhed med flere ansatte uden at have andre forudsætninger for ledelse end deres gode vilje. Jeg oplever, at iværksætteren naturligt har totalt fokus på at realisere ideen, og derfor overser, at der er lovgivning, regler og etik i at have ansatte.

jeg vil lige indskyde, at jeg har være leder af et par skolefritidsordninger i 8 år, og bl.a. har 2 lederuddannelser, samt en næsten afsluttet Pædagogogisk Diplomuddannelse i "Projektledelse og organisationsudvikling" med i bagagen. Den sidste SFO  var jeg leder for 40 pædagoger, så mine primære ledelsesopgaver lå i at udvikle en synlig, effektiv handlekraftig organisation med medarbejderen i centrum med alt, hvad det indebærer af vellykket kommunikation, rammer, normer og værdier.


Derfor er det nærliggende for mig at gøre mig de tanker om ledelse og iværksætteri.


jeg mener, at det er vigtigt at gøre sig klart, at medarbejderne i de fleste tilfælde er virksomhedens største ressource - eller fælde, hvis man ikke også har fokus på virksomheden som en god arbejdsplads.

Og nu kommer jeg til det, jeg gerne vil sætte i spil:


  1. Jeg vil gerne tilbyde råd & vejledning til dig, hvis du har nogle "ledelses-knuder", du har brug for at få bundet op. Skriv bare til mig, så vil jeg gøre mit bedste for at gi´ et svar ud fra min viden, erfaring og overbevisning.    
  2. Jeg kunne godt tænke mig at få nogle tilbagemeldinger på, om der er et behov for et mini-kursus eller foredrag om ledelse, samarbejde og organisationsudvikling ude i den store, vide iværksætterverden. Jeg har en antagelse om, at der er, men ved det ikke.


Jeg glæder mig til at høre fra dig.


Ha´ en rigtig dejlig dag.

De bedste hilsner

Mette Alleslev.

Forstanderinde for SAMTALE|AKADEMIET

 


Side 1 ud af 1 (1 indlæg)