Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet ide, hvordan beskytter jeg min ide ??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino´er.

Jeg har fundet på en top ide, til en hjemmeside men jeg ved ikke hvordan jeg skal beskytte min ide.

Jeg er ikke på nuværende tidspunkt, intresseret i af gå igang med min ide, men har tænkt mig om 5-6 måneder af gå igang.

Så her er det store spørgsmål, hvordan beskytter jeg min ide, så imellem tiden der ikke er kommet 200 af den slags hjemmesider ???

 

mvh. Martin.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke tage patent på en ide, så det bedste vil være at lade være med at snakke, og så være den første.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

ok..

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brug det næste halve år på at gennemtænke din ide til det 100% optimale.
Så har du verdens bedste ide som er gennemarbejdet og kan slå alt hvad der ligner konkurrenter.

Jeg har selv en rigtig god ide til et internet community, som jeg går og gennemtænker mens jeg venter på at finde den rette udvikler til opgaven, tiden til selv at dedikere mig på opgaven osv.
Min ide er allerede lavet af andre, men fordi at jeg ved jeg kan gøre det bedre end de andre og fordi alt er gennemtænkt nu, så kommer jeg til at banke konkurrenterne :-)

Beskyttelse af ideen er for mig ligegyldigt. Ingen kan hugge alle ideerne fra mit hovede, og de mennesker jeg sparer med stoler jeg på.
Jeg fortæller selvsagt ikke offentlig på sider som Amino om min ide, men blandt andre som kan tilføre ideen værdi gør jeg det gerne. Du vil opleve at det er de færreste dygtige folk som gider hugge andres ideer, og de som hugger andres ideer har ikke selv "samlingen af ideer" til at lave noget genialt :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lønne:

Brug det næste halve år på at gennemtænke din ide til det 100% optimale.
Så har du verdens bedste ide som er gennemarbejdet og kan slå alt hvad der ligner konkurrenter.

Er der ikke lige nogen der gider liste de successfulde startups som har brugt måneder og år på at summe over deres genialiteter inden de fik fingeren ud, for derefter at tage verden med storm? ;o)

 

Moski2.net - gratis betalingsgateway til alle CMS-kunder

Fra Køge
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 240
Fra  Bjørn Johansen Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Når du har en god idé, vil andre helt sikkert kopiere den. De vil prøve at gøre det bedre end dit koncept.

Hvis jeg ikke husker helt forkert, så er det et af de råd, som Martin Thorborg giver i sin bog "Iværksætter til jeg dør". Det er jo det, som sikrer udviklingen: At ting kan justeres lidt og blive endnu bedre.

Så er det "bare" om at være på forkant og have de bedste tilbud.

mvh

Bjørn Johansen

Du finder mig på www.bjoernjohansen.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. Moski2.net:
Er der ikke lige nogen der gider liste de successfulde startups som har brugt måneder og år på at summe over deres genialiteter inden de fik fingeren ud, for derefter at tage verden med storm? ;o)

Hvor mange kan du liste, som har fået succes efter at have kastet sig hovedløst ud i et mere eller mindre omkostningstungt og tidskrævende projekt?

Jeg er så sandelig ikke selv typen som skriver lange forretningsplaner og laver 10 års prognoser, men jeg gennemtænker altid mine ideer og diskuterer dem med andre.
Første og fremmest skal tingene gennemtænkes, fordi at jeg - som iværksættere er flest - få mange "gode" ideer som efter lidt tænketid alligevel ikke virker gode. De bedste ideer for lov at leve videre i hovedet og som jeg har tid til det, også i videre udstrækning.
Dernæst så diskuterer jeg altid mine ideer med andre. Jeg kan desværre ikke alt selv og jeg bilder mig ikke ind at jeg kan gennemskue alt på forhånd. Derfor har jeg personer i mit netværk som jeg stoler på og som jeg ved kan give mig værdifuldt feedback. De ved at de kan få det samme hos mig, også uden at skulle frem med NDA'ere og jurister inden første ord flyder ud over læberne :-)

Selvsagt skal man have fingeren ud og ideer som ikke bliver til andet end ideer og kruseduller på en papirblok er intet værd.
Men med mindre at man har enormt overskud af tid og en situation hvor penge ikke er det store problem - så anbefaler jeg nu stadig at man tænker tingene lidt igennem inden man "får fingeren ud"
;-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lønne:

Selvsagt skal man have fingeren ud og ideer som ikke bliver til andet end ideer og kruseduller på en papirblok er intet værd. 

Men med mindre at man har enormt overskud af tid og en situation hvor penge ikke er det store problem - så anbefaler jeg nu stadig at man tænker tingene lidt igennem inden man "får fingeren ud"
;-)

Mon ikke vi er nogenlunde enige - jeg faldt bare over at du skrev at man skulle sidde på idéen i seks måneder, og det slog mig som et lidt sært udgangspunkt.

Sålænge vi er enige om at fingeren befinder sig bedst i fri luft, så går det nok - hjernen slår jo heldigvis ikke fra når fingeren ryger ud ;o)

God påske til alle.

 

Moski2.net - gratis betalingsgateway til alle CMS-kunder

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

LIge meget hvor godt du beskytter din ide, bliver den altid kopieret hvis folk kan se business i projektet.

Mit råd vil være at komme i gang med at lave et hurtig beta site, få gjort dine erfaringer og fjern dit fokus fra din frygt for at blive kopieret. For du bliver kopieret før eller senere.

Find en webudvikler/designer som du kan med. Betal ham/hende en for arbejdet eller lad personen blive partner og kom i gang inden påsken er ovre.

Held og lykke med projektet!

:-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)