Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online betalingsløsning

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

 

Håber jeg smider min post i den rigtige kategori. Anyway. Jeg arbejder på en forretningside/Hjemmeside, der bl.a. involvere indbetalinger fra brugere til en central konto, med en senere tilbagebetaling til en enkelt brugerkonto. Hvordan kommer jeg bedst omkring dette? Jeg er meget i tvivl omkring hele betalingsløsnings problematikken og er på ret bar bund hvad det angår.

Både hvad angår selve valget af betalingsløsning, så jeg kan slippe så billigt så muligt.

Derudover også om en sådan betalingsløsning kan inkorporeres i en CMS programmeret hjemmeside?

 

Håber det giver mening hvad jeg skriver.

PS: Please ingen tilbud om hjemmeside design mv. - jeg skal nok komme efter det senere, hvis jeg mangler det.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan,

Løsningen vil i grove træk indebære, at du får en indløsningsaftale med PBS så du kan tage imod kortbetalinger (eller en anden indløser hvis du ikke har brug for dankort). Dit system skal så naturligvis holde styr på hvem der har indbetalt hvad, og din opgave består jo så i at lave den virtuelle bogholdning der holder styr på brugernes "konti" i takt med at du tilbagebetaler pengene.

Jeg formoder ikke at du mener at du vil tlibagebetale helt ud til folks bankkonti? I så fald bliver det noget mere langhåret.

Konceptet er det samme som mange prepay-løsninger benytter sig af - f.eks. en Telmore-konto hvor du smider penge ind, som de så gafler af i take med at de bruger deres service, eller i den anden ende af spektret, en ewire-konto.

Generelt er det en god idé at være stået tidligt op når man skal håndtere virtuelle finanser på denne måde, og så en enkelt advarsel som for år tilbage afholdt mig selv fra at implementere en anden løsning efter lignende model: Du kan få en indbetaling via kort, have brugeren til at høste enten services eller udbetalinger fra kontoen, og så nogle måneder senere få en indsigelse fra PBS og blive tvunget til at betale hele den oprindelige inbetaling tilbage (hvis kortet hævdes stjålet), og så hænger du med lommeulden i postkassen.

Så kort og godt: tænkt det godt igennem inden du går ombord i denne type løsning :o)

Moski2.net - gratis betalingsgateway til alle CMS-kunder

Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Har jeg hørt dig rigtigt hvis du siger at der kan være juridiske problemer ved at have en løsning som denne. Der ville faktisk være tale om at hele beløbet ville tilbagebetales fra en central konto, hvor flere brugere indbetaler fra Kort også til administratorens bankkonto. En form for indsamling om du vil.

Ville det være en mulighed at undgå at holde pengene, men simpelthen videreføre penge direkte fra brugerens kort til administratorens bankkonto, igennem mit virtuelle regnskab så at sige, også undgå nogle af disse problemer?

Undskyld hvis jeg ikke er helt klar i min tale, men jeg har som sagt ikke helt overblik over dette endnu.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan,

Paypal kan være en mulighed, der kan du modtage og sende penge, som du lyster. De har også et nyt concept, der hedder adaptive payments og som implementeres i en CMS programmeret hjemmeside, hvor de kan trække feks en kommission til dig, og sende resten videre til en anden konto for dig.

Mvh Pernille

  

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen juridiske problemer i det, sålænge du står som juridisk mellemmand, så at sige. Altså at det er dig der tager imod betalingerne og som sådan også er ansvarlig for evt. svindel med kort.

Som følge deraf kommer du ikke udenom at lorten lander på din sko, så at sige, hvis der sniger sig en indbetaling ind med et stjålet kort - så er det dig der hænger på tilbagebetalingen uanset om du blot kanaliserer pengene videre.

Som jeg ser det er der derfor kun nogle få muligheder for at det du kan sove roligt om natten på den vis:

  • Du begrænser betalinger til at anvende 3D-secure modellen (søg her på amino - det har været debatteret lystigt)
  • Du er uhyre risikovillig
  • Du har en uhyre risikovillig investor :o)

Så alt efter hvad dit koncept præcist dækker over kan det måske holde lidt hårdt.

Moski2.net - gratis betalingsgateway til alle CMS-kunder

Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay jeg tror endelig jeg forstod hvad du skriver. I den model jeg arbejder med vil det ikke være et problem.

Givet jeg gik igang med Paypal, som umiddelbart virker som løsningen, hvor store omkostninger skal jeg så forvente? Det er noget med der ikke er oprettelsesomkostninger og kun transaktionsgebyrer?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Den nemme løsning = opret en konto på paypal og du er klar til at tage imod betalinger right away...

Ved ikke om denne løsning kan tilfredsstille dine behov, men det er i hvert fald den billigste og nemmeste løsning hvis den gør.

DBH Mathias Bak

EDIT: Ups var vist lidt hurtig ude med at svare før jeg fik læst hele tråden ordentligt igennem. Undskylder... :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt at det ikke koster noget at oprette en konto. Du skal have det der hedder en Business Account, og ved en vis omsætning (få tusinde per måned) skal du verificere at din virksomhed er valid - det er noget med at sende en kopi af elregningen eller et eller andet der kan dokumentere at virksomheden eksisterer på den adresse du angiver hos PayPal.

Transaktionsgebyrerne er noget højere end hos PBS, men falder dog i takt med volumen på din omsætning - jeg har ikke lige et link, men det står derovre altsammen. Til forskel på PBS og indløsning med dankort tilbageholder PP blot gebyrerne inden pengene lander på din PP-konto, hvilket kan besværliggøre bogføringen en anelse. Dette er dog ikke anderledes end måden PBS håndterer internationale kort på.

Paypal er desuden mere fornuftige hvad svindel angår - du har rent faktisk rettigheder som udbyder, fremfor som hos PBS, hvor indsigelser har karakter af en ekspeditionssag, hvor du blot skal punge ud. Eller rettere, se til, mens PBS selv hæver pengene på din konto :(

Moski2.net - gratis betalingsgateway til alle CMS-kunder

Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige vende tilbage på den her.

 

Jeg har undersøgt markedet lidt, og sat det i forhold til min forretningside. For at det skal fungere optimalt skal transaktionsomkostningen være så lille så mulig, selvom det kommer til at koste mig noget i oprettelse og gebyrer.

Umiddelbart virker det som om det er billigst ved at oprette en PBS løsning, men jeg kan slet ikke gennemskue hvordan denne sættes op.

Er der nogen der kan forklare mig steps i hvordan jeg opretter sådan en aftale? Jeg har læst at jeg har brug for en indløsningsaftale, og så er der sådanne løsninger som fribetaling.dk, som jeg ikke kan forstå hvad er? Omkostningerne for denne løsning er heller ikke helt til at gennemskue.

Undskyld alle de dumme spørgsmål, men jeg er virkelig på bar bund her...

På forhånd tak!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)