Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man lave en CSV (simikolonsepareret fil) i C5 - version 2,10

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:
Vi du ikke mene at en en normal bruger kan anvende datamanipulationen til at gemme komma filer.

 

Jo selvfølgelig kan en bruger anvende datamanipulation til komma-filer, men ikke CSV-filer. Det findes ikke i den gamle version - den er jo 10 år gammel.

Mvh Maria

 

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria Frederiksen:

Jo selvfølgelig kan en bruger anvende datamanipulation til komma-filer, men ikke CSV-filer. Det findes ikke i den gamle version - den er jo 10 år gammel.

Ja det er noget gammelt stas.

Men om det er komma, simi eller tabuleret er vel ikke så vigtigt bare at Excel eller modtageren kan forstå det og det kan de fleste vel. Men fedt at MS endeligt har fået lagt Excel ind som en dirkete mulighed i 2010(!!!) Så mangler de bare lige at skifte hele kernen ud :-D

/Søren

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:
Men fedt at MS endeligt har fået lagt Excel ind som en dirkete mulighed i 2010(!!!) Så mangler de bare lige at skifte hele kernen ud :-D

 

Det var nu i 2008, men du har ret. Det er (for) sent.

Kernen bliver ikke skiftet ud. Microsoft vil ikke ofre pengene på det, og egentlig er det vel heller ikke vigtigt. Det vigtige er at C5 kommer af med sit ry som "lille" og "velegnet til iværksættere". Det er det ikke.

Mvh Maria

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria Frederiksen:

Det vigtige er at C5 kommer af med sit ry som "lille" og "velegnet til iværksættere". Det er det ikke.


Jeg har i mange år kodet i C5 men på mange fronter er tiden løbet fra C5 specielt på kerne niveauet og jeg har efterhånden den opfattelse at C5 kun lever fordi der er så mange partner- og kundeløsninger og MS ikke har noget alternativ uden at dette vil koste en del at konvertere.

Jeg koder i dag freelance på større installationer og C5 fungere super godt men jeg høre flere og flere der overvejer en anden platform. Årsagen til at C5 er en sucess er vel at man kunne komme igang for få penge for derefter at vokse med viksomheden og så den startegi at parterne kunne kode nye funktioner - det var der ingen andre der kunne tilbyde. MS er, for mig at se, ikke særlig tro mod hverken grundlaget, parterne eller teknologien. Desværre! 

Hej fra Søren

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)