Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Startup Weekend Copenhagen - Vi skaber 10 virksomheder på blot 54 timer!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Startup Weekend – en sjov og intensiv måde at starte virksomhed på Startup Weekend er et 54 timers event, med det ene formål at starte 10 virksomheder på blot to dage. 
 
Konceptet er ganske enkelt: Vi samler 150 idémagere, forretningsfolk og kreative mennesker over en weekend, udelukkende fokuseret på sammen at skabe nye spændende virksomheder. Udover København, holdes der også Startup Weekends simultant i 6 andre byer i Norden!
 
Startup weekenden ser sådan ud:

Fredag aften
• De deltagere som allerede har en god forretningsidé, indtager scenen, og fortæller resten af deltagerne, hvorfor lige præcis deres idé til en ny virksomhed er unik Idea
• Derefter stemmer alle deltagere om hvilke 10 af de præsenterede idéer, de synes er de bedste
• Der dannes herefter 10 grupper, som skal udvikle og forbedre de 10 udvalgte idéer
 
Lørdag
• Grupperne arbejder med deres idéer og får input og sparring fra indbudte mentorer med ekspertise inden for relevante områder (fra innovation til produkt design)
 
Søndag
• Grupperne arbejder videre med deres idéer frem mod weekendens hovedbegivenhed om aftenen
• Weekenden afsluttes med at de ti grupper præsenterer deres resultater for resten af deltagerne, samt eksternt indbudte investorer og mulige samarbejdspartnere
• Der stemmes om den allerbedste idé, som vinder weekendens hovedpræmie på 10.000 kr.
 
Under hele weekenden sørger Startup Weekend for eksperthjælp og rådgivning til de ti grupper samt direkte online forbindelse (gennem livestreaming, Twitter mm.) til de 6 andre Startup Weekends, der afholdes i de andre byer i Norden
 
Det hele løber af stablen d. 9.-11. april.

Læs mere om eventet på http://copenhagen.startupweekend.org/

Jeg svarer naturligvis gerne på spørgsmål - så bare list dem op her på Amino så svare jeg i plenum :)

Vi ses til Startup Weekend Copenhagen!!

Mvh. Søren

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow lyder vildt spændende!

Kommer vi til at se sådan noget i andre dele af landet? Skype-Smile

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes også det var vildt spændende, derfor blev vi sponsor.

Er spændt på at se hjemmesiderne af de 10 hold...

Mvh

Markus

Fra København
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 04:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Robert,

Vi har haft det oppe at vende, men jeg kan ikke endnu love noget. Af lignende arrangementer i Danmark er der også www.startuplab.dk i Århus. Her skal ideerne/virksomhederne dog være iværksat på forhånd.

Tjek evt. også www.startupbootcamp.dk ud - her bliver 10 virksomheder udviklet over 3 måneder (nu til sommer!).

//Søren

Fra København
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 04:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Markus,

Ja, det er super fedt I er kommet med på sponsor teamet! Mange af de initiativer der bliver skabt til Startup Weekend bliver helt sikkert webbasserede, så jeres sponsorat har super meget relevans!

Kan du forøvrigt huske mig? Som 15 årig søgte jeg arbejde hos dig i Abakomp Aabenraa :) (søn af Knud-Erik)

Mvh Søren

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)