Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg ikke krav på en faktura?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mangler 'rigtige' fakturaer for min telefon regning hos Telia for de sidste 3 kvartaler til brug for moms regnskab i mit I/S

Jeg har aldrig modtaget faktura da den jo bare kører over PBS, men har jeg ikke krav på det? De vil have 40 kr stykket for at sende dem!!

Jeg kan selv logge på deres selvbetjening og hente en oversigt men her er hverken opstillet moms eller fakturadato, eller hvem den er udstedet til, så er den vel ikke gyldig til brug i mit regnskab?

 

Bevares det er småpenge, men man har vel krav på at få en faktura der overholde lovkravene?

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke Telia, men hos Telenor ligger der en faktura med i PDF-format sammen med BS-betalingen.

Du har vel ikke bare overset den i din netbank, vel?

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 22. Feb 10
Indlæg ialt: 198
Fra  liisab Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm. Jeg har call me og fåe heller ikke faktura med posten, men jeg kan printe dem ud fra deres hjemmeside. Måske du også kan gøre det hos Telia

WWW.kidztownshop.dk - kreativt design til aktive børn

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at Telmore har samme problem med sine faktura. De laver faktura på forbruget, og ikke på det beløb man indsætter på sin konto.

Det kan give en del udfordringer i bogføringen, som du netop bemærker.

Men dine PBS-kvitteringer kan faktisk godkendes som faktura, hvis de ellers indeholder de samme informationer som er oplyst på en faktura.

Læs nedenfor, eller læs det direkte på linket her:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=96197

-------------------------------- nedenstående er kopieret fra SKAT ---------------------------------

N.2.3.10 Betalingsoversigter

De betalingsoversigter, som udstedes af Pengeinstitutternes Betalingsservice A/S (PBS) i forbindelse med banker/sparekassers betalingsservice, kan anses for fakturaer, hvis de indeholder tilsvarende oplysninger, som til enhver tid kræves for en faktura, herunder fakturadato.

Det er en betingelse for at godkende betalingsoversigten som faktura, at hver fakturering/transaktion i oversigten indeholder en særskilt fakturadato, jf. TfS 1999, 834.

Betalingsoversigterne udsendes ca. den 1. i betalingsmåneden, og denne dato godkendes IKKE som udstedelsesdato (fakturadato).

Oplysninger i betalingsoversigten om leverandørens (betalingsmodtagerens) adresse kan erstattes af et betalingsnummer, der identificerer leverandøren.

En registreret leverandør (betalingsmodtager) skal medregne den ifølge betalingsoversigten fakturerede leverance til den momspligtige omsætning senest på faktureringstidspunktet (den fakturadato, der er angivet i oversigten). En registreret kunde kan først medregne momsen af den fakturerede leverance til købsmomsen på dette tidspunkt.

Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, hos 3 kan jeg også nemt hente en faktura via selvbetjenings login, men det man kan hente hos telia indeholder ingen faktura dato eller deres oplysninger som cvr nr. osv

Så er det vel ikke gyldigt at bruge i sit regnskab? Når nu jeg trækker moms osv. fra i min virksomhed...

Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen - 123revisor.dk:

Jeg ved at Telmore har samme problem med sine faktura. De laver faktura på forbruget, og ikke på det beløb man indsætter på sin konto.

Det kan give en del udfordringer i bogføringen, som du netop bemærker.

Men dine PBS-kvitteringer kan faktisk godkendes som faktura, hvis de ellers indeholder de samme informationer som er oplyst på en faktura.

Læs nedenfor, eller læs det direkte på linket her:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=96197

Jeg har desværre ingen særskilt dato på min betalingsoversigt.

Det jeg kan hente via mit login hos Telia, er således, ville det være nok som bilag hvis det var sammenlagt med min betalingsoversigt hvoraf faktura nummeret fremgår?

 


Regningsoplysninger:
Periode: fra 01/02/10 til 28/02/10
Fakturanummmer: xxxxxxxxxxxxx
Regning betalt: Nej - betal nu
Betal via netbank: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Samlet opgørelse
Beskrivelse Beløb
Mobiltelefoni 851,28 kr.
Abonnement m. m. 499,00 kr.
Data 0,30 kr.
Opkald til danske numre 351,98 kr.
Andet 9,75 kr.
Administrationsgebyr 9,75 kr.
Total 861,03 kr.
Opgørelse pr. nummer
Nummer Beløb
xxxxxxxxx 851,28 kr.
Total 851,28 kr.

 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

jeg har kun dårlige erfaringer med telia.

Så min anbefaling er at finde et andet mobilselskab.

Telenor kan jeg varmt anbefale, de er billige og leverer automatisk en faktura og leverer en rigtig god kundeservice. Hvilket er svært at finde i den branche.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)