Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Diverse spørgsmål om faktura/bilagsnummer, praktisk bogføring og andet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er netop begyndt at bruge e-moms til at styre regnskabet. Dejligt at få det automatiseret.

Dog er jeg rendt ind i nogle problemer mht fakturanummer og bilagsnummer. Før har jeg holdt salgsfaktura og købs bilag fra hinanden og givet dem fortløbende numre. Men nu er jeg i tvivl om hvordan jeg gør det elektronisk.

Jeg sælger CDere(egen produktion) og har indtil nu lavet en fakturasalg til kunden og en til mig selv. Den er printet og lagt ind i en mappe. Er det for meget et bøvl? Og hvordan bogfører jeg praktisk bedst? Skal jeg have en stor mappe til alt salg og køb, der så ligger i nummer orden. Eller er det bedst at dele op i salg og køb med de forskydninger i nummering der vil komme her.

Sidste spørgsmål. Hvilken dato skal jeg bruge, når jeg bogføre. Den dato jeg har sendt faktura eller den dato jeg modtager pengene?

På forhånd tak! Håber spørgsmålene giver mening. Jeg er ikke helt sikker selv :)

 

Mvh David

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej David,

Du kan godt have det hele i en mappe - dvs. dine bogføringsbilag for indkøb og salg. Jeg har givet mine faktura nr. et start nr. der er højt nok til at jeg ikke får bilag med disse nr. 

Så når jeg udskriver en faktura får den eks. 1000037 den bogføre jeg med fakturadatoen og når den betales

og udlignes giver jeg den det løbende bilagsnr. Dvs. at hvis jeg er nået til løbe nr. 120 så får fakturaen dette bilagsnr. I mit system kan jeg altid trække alle faktura der er skrevet så derfor behøver jeg ikke en mappe dertil.

Jeg arbejder med WinFinans der er en FREE ware. Du kan se mere om dette i ERFA gr. her:

http://www.amino.dk/forums/t/50758.aspx?PageIndex=1

 

     

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:

Hej David,

Du kan godt have det hele i en mappe - dvs. dine bogføringsbilag for indkøb og salg. Jeg har givet mine faktura nr. et start nr. der er højt nok til at jeg ikke får bilag med disse nr. 

Så når jeg udskriver en faktura får den eks. 1000037 den bogføre jeg med fakturadatoen og når den betales

og udlignes giver jeg den det løbende bilagsnr. Dvs. at hvis jeg er nået til løbe nr. 120 så får fakturaen dette bilagsnr. I mit system kan jeg altid trække alle faktura der er skrevet så derfor behøver jeg ikke en mappe dertil.

Jeg arbejder med WinFinans der er en FREE ware. Du kan se mere om dette i ERFA gr. her:

http://www.amino.dk/forums/t/50758.aspx?PageIndex=1

 

 

Hej

Jeg er helt enig med John (5 stjerner herfra).

Det behøver nemlig ikke være så kunstfærdigt, effektivt er meget bedre.

Hilsen Tonny

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Tonny! :-))

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 29. Oct 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for indlæggene.

Så skal jeg have lavet mig et godt system - overskueligt og nemt at vedligeholde.

Vh David

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

DavidMidtgaardChistiansen:

Tak for indlæggene.

Så skal jeg have lavet mig et godt system - overskueligt og nemt at vedligeholde.

Vh David

Yes

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)