Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! Jeg kan ikke ringe til .......?

Side 7 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Jeg har det princip, at jeg aldrig tager en telefon med ovennævnte identifikation, idet oftest er det en eller anden sælger, som gerne vil sælge et elller andet, som jeg absolut ikke har brug for, slet ikke at vedkommende bruger min tid, hvor jeg iøvrigt ofte har ventet på et vigitgt telefonopkald.

Jeg har det helt på samme måde, tager så godt som aldrig telefonen mens jeg laver noget hvis det er hemmeligt nummer, og ligger vedkommende på ikke en besked på svareren, så er det altså deres problem.

Når man har hemmeligt nummer, så må man i det mindste ligge en besked hvis man vil i kontakt med mig.

Jeg orker ikke at spilde min tid i arbejdstiden på sælgere, der tit har det med at trække tingene ud til lange samtaler, for at skabe en kontakt og derved sælge en varer.

De mest seriøse sælgere ringer også fra oplyst nummer, ellers lægger de gerne en besked på svareren.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Niklas:

Vi tager ALTID telefonen når folk ringer, simpelthen for ikke at midste kunder. Vi kan se at vi konvertere rigtig mange der ringer ind med spørgsmål til gode faste og betalende kunder.

Generelt går vi ind for god kundeservice, skriver lidt om det på vores bloghttp://www.firmafon.dk/smalltalk/post/11/5-råd-til-god-kundeservice.

Vi har rigtig mange kunder som er glade for vores system, via Firmafon kan man være til stede for ens kunder ligegyldigt hvor man er :)

Hvis du har gode erfaringer med god kundeservice vil jeg rigtig gerne høre fra dig da vi er igang med at lave en række videopodcast om emnet, fang mig på 77344540

Arhhhhg, ved du nu hvad, hvis du som omstillingsservice ikke tager telefonen, så tror jeg du må lukke hurtigt.

Hilsen

Hej Tonny

Jeg tror du har misforstået mit indlæg, jeg skriver at vi ALTID tager telefonen når vores kunder ringer ind til os. Derudover er vi IKKE en omstillingsservice, vi har et omstillingsbord som vores kunder selv benytter.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Det er ikke korrekt, idet de fleste banker og også SKAT nu viser nr.. Iøvrigt vil det være meget svært at tage et opkald fra SKAT eller banken, som vedrører en kunde, hvor man eks. er på farten eller til møde, hvor man ikke kan andet end tage et telefonnr. for at ringe tilbage.

Jeg er kunde hos Danske Bank, som har en markedsandel på 33%. Danske Bank ringer anonymt!

Nu troede jeg ikke, at vi talte om at være på farten. Jeg forstod dit indlæg, som en generel holdning om ikke at besvare anonyme opkald.

SKAT har afdelinger der viser nr. - og andre afdelinger der ringer anonymt. Det er muligt, at det er en overgangsfase, og at SKAT fremover agter at vise nummer. Men pt. er det ikke alle opkald fra SKAT du kan se.

Tonny Skov Pedersen:

Iøvrigt er det min opfattelse, at såvel banker og SKAT nu lægger et telefonnr. på svareren eller voicemail, alternativt ligger der en mail, når man kommer hjem.

Din bemærkning omkring banker og aktiehandler undrer mig lidt, idet oftest har man jo en gruppe i banken, som håndterer handlerne, og her har du følgelig deres direkte nr.

Jo - jeg har et direkte nummer til aktiegruppen. Men det ændrer altså ikke på det faktum, at Danske Bank ringer anomynt til mig.

Og helt ærligt - du om nogen - bør da vide, at man ikke kan bruge et aktietip, når man kommer hjem og aflytter sin telefonsvarer eller læser sin mail.

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tonny Skov Pedersen:

Jeg ved ikke om, det er så meget bedre at komme til en receptionist, hvor svaret ofte vil være, at vedkommende er optaget og kan ringe tilbage....

Jo - det er meget bedre. Det viser, at der er tale om et firma, man kan få kontakt til.

Men igen Tonny. Tråden handler om, hvorvidt man vil besvare anonyme opkald. Det var ikke en debat om, hvad man gør, når man er optaget på telefonen.

Jeg er helt enig med Hans i, at skal man finde en ny revisor, så lægger man ikke en besked, hvis opkaldet ikke besvares. Man surfer videre til den næste på Google.

Og skulle man finde på et ringe igen, så har man 2 dårlige oplevelser med et firma, der ikke kan kontaktes. Hvor mange gange tror du, at potentielle kunder forsøger?

 

 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

IdeaBig SmileHej alle !

 

WinkJeg er enig om at det er forbandet irriterende at blive kontaktet af anonyme numre.

Jeg som håndværkere har måske fingrene langt nede i malerbøtten, og inden jeg får dem op er vedkommende måske væk eller det "bare" er endnu en sælger med helt eventyrlige adwords kampagner. Den nye annoncehaj trend der ruller hen over landet, eller er det måske kun os dumme håndværkere der er udsatte for disse ?

Idea Men hvad nu hvis det er en erhvervsvirksomhed, som en ny kundemulighed ?

Hvis jeg ikke selv tager eller når at få taget telefonen inden der er lagt på, har jeg tilkoplet telefonsvarer, hvor jeg på denne meddeler, at jeg normalt er bedst og træffe dagligt fra kl. 10-12. I den periode forsøger jeg at være mest "online" ved telefonen.

Men bl.a. f.eks. forespørgseler til besvarelse her og nu forventer en "ny" svar her og nu g kender måske ikke firmaet, så er det vel næliggende at ringe til det  næste ukendte firma.

Konkluderende tror jeg at man som virksomhed kan kommet til at miste ved ikke at værer aktiv ved telefonen. WinkDet er vel også derfor at diverse tilbyder hjælp i forbindelse med telefon pasning.

WinkMen nej ved anonyme sælgere - kan ringe igen

Big SmileMen ja ved anonyme kundemuligheder - disse ringer måske ikke igen

De "kendte" herunder bestående kunder ligger måske en besked eller ringer igen. Vi har jo kendskab til hinanden.

Desværre er tendensen til at ligge en besked på en telefonsvarer nok også mindre ved mindre kendskab til hverandre, end hvis man kender hinanden i forvejen.

WinkJO håndværkere pas på - ikke at mindste kundemuligheder ved passiv telefonpasning - Der er risiko for, at det kan være andet end en irriterede annonce sælger.

De bedste hilsener

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Espresso:

Tonny Skov Pedersen:

Jeg ved ikke om, det er så meget bedre at komme til en receptionist, hvor svaret ofte vil være, at vedkommende er optaget og kan ringe tilbage....

Jo - det er meget bedre. Det viser, at der er tale om et firma, man kan få kontakt til.

Men igen Tonny. Tråden handler om, hvorvidt man vil besvare anonyme opkald. Det var ikke en debat om, hvad man gør, når man er optaget på telefonen.

Jeg er helt enig med Hans i, at skal man finde en ny revisor, så lægger man ikke en besked, hvis opkaldet ikke besvares. Man surfer videre til den næste på Google.

Og skulle man finde på et ringe igen, så har man 2 dårlige oplevelser med et firma, der ikke kan kontaktes. Hvor mange gange tror du, at potentielle kunder forsøger?

Ja, jeg har så den opfattelse, når man har ringet flere gange og fået fat i receptionisten med flere forskellige undskyldninger, hvorfor man ikke kan træffe vedkommende, så siger det vist alt.

Vedrørende opringninger fra potentielle kunder, så er det i dag kun et fåtal, som ringer direkte på telefonen, det har jeg trods alt styr på, hvor mange gange min telefon ringer.

De fleste kunder som kontakter mig, sker normalt over min hjemmeside Big Smile, hvor det netop fremgår, at der med fordel kan anvendes mail, da jeg/vi kan være optaget af møder og lignende.

De fleste nye kunder opfatter ikke dette med telefonen, som værende et problem, og når jeg først har meddelt dem, at de ringer fra et hemmeligt nr, og de herved må lægge en telefonbesked, så fungerer dette perfekt.

M.h.t. om man er på farten eller har en holdning til hemmelige nr., så er det vel egentlig 2 sider af samme sag, idet det under alle omstændigheder er et spørgsmål om, hvorvidt man i sin prioritering ønsker at besvare et hemmeligt nr.. Jeg skrev også tidligere i tråden, at det kunne da en sjælden gang ske, at jeg svarede på et hemmeligt nr..

De potentielle kunder som hurtigt hopper videre grundet manglende svar, kender jeg af gode grunde ikke, så jeg ved i givet fald ikke, hvad jeg er gået glip af (om noget), men det er jo kundens tab Wink

Hilsen

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Ja, jeg har så den opfattelse, når man har ringet flere gange og fået fat i receptionisten med flere forskellige undskyldninger, hvorfor man ikke kan træffe vedkommende, så siger det vist alt.

Det lyder da helt tåbeligt, at receptionister kommer med undskyldninger til en potentiel kunde.

Jeg forstår godt, hvis du ikke vil handle med sådan en leverandør - Det ville jeg bestemt heller ikke.

Tonny Skov Pedersen:

De fleste kunder som kontakter mig, sker normalt over min hjemmeside Big Smile, hvor det netop fremgår, at der med fordel kan anvendes mail, da jeg/vi kan være optaget af møder og lignende.

Din hjemmeside giver så ikke lige svar på det, som jeg ville spørge min kommende revisor om. Så jeg må høre til den kundegruppe, som ville komme til at ringe forgæves til dig.

 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Espresso:

Tonny Skov Pedersen:

Ja, jeg har så den opfattelse, når man har ringet flere gange og fået fat i receptionisten med flere forskellige undskyldninger, hvorfor man ikke kan træffe vedkommende, så siger det vist alt.

Det lyder da helt tåbeligt, at receptionister kommer med undskyldninger til en potentiel kunde.

Jeg forstår godt, hvis du ikke vil handle med sådan en leverandør - Det ville jeg bestemt heller ikke.

 

Tonny Skov Pedersen:

De fleste kunder som kontakter mig, sker normalt over min hjemmeside Big Smile, hvor det netop fremgår, at der med fordel kan anvendes mail, da jeg/vi kan være optaget af møder og lignende.

 

Din hjemmeside giver så ikke lige svar på det, som jeg ville spørge min kommende revisor om. Så jeg må høre til den kundegruppe, som ville komme til at ringe forgæves til dig.

 

Big SmileJ E P S selv for en revisor er kommunikation en vanskelig proces.

WinkDet kan også være at målgruppen - lønadministration hellere ikke er den rigtige for revisoren. ??

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Side 7 ud af 7 (68 indlæg)