Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg bygger mit eget regnskabssystem

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg helt ny i regnskabs verden, og er begyndt at lære en masse nye ord som "modkonto" osv :)

Men jeg er webudvikler, og skal til at sælge online service ydelser, derfor har jeg tænkt mig at bygge hjemmeside og regnskabssystem selv, så ALT kan fungere automatisk.

Når en kunde opretter sig på min hjemmeside, så bliver personen oprettet direkte som kunde i mit regnskabssystem, og når kunden har valgt produkter, så oprettes fakturaen også automatisk. Når kunden så har betalt online med kredit-kort, så "stemples" fakturaen som betalt, og kundens ydelse oprettes.

Mangler jeg noget i det flow ?

Lig pt. er systemet bygget sådan op:

Kunde Database
Her gemmes kunder...

Konti System
Her registeres alle transaktioner under "samme konto". Altså jeg har kun oprettet én konto som hedder "Bank".

Faktura
Som indeholder alle faktura - både betalt og ikke betalt.

Produkter
Indeholder priser og produktnavne.


Jeg mangler jo så bare et sted at indtaste alle mine udgifter, så systemet kan bruges til at udregne moms osv... Kan i hjælpe mig lidt igang med hvordan det praktisk bør tilføjes mit system ?

På forhånd tusind takker.
MVH Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvad skulle formålet dog være med så omfattende en opgave.

Der findes så mange muligheder af programmet på markedet.

Men hvis det absolut skal være.så held og lykke.

/peter

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal en tur til Fyn, så jeg er bygget at bygge en bil fra bunden! Skal vi se hvem der kommer først? Om jeg står på fyn, før du får faktureret en månedsløn!

Jeg er villige til at sætte en cola på høj kant! Ikke mindst fordi de har en tendens til at trille når man ligger dem ned!

Hvis du tager imod udfordringen! Vil jeg rigtigt gerne havde råd fra jer andre til hvordan jeg evt. kunne vinde væddeløbet.

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe i to - der er jo også lidt udfordring i det :)
Hvilket gør det sjovt - ang. sådan nogle websystemer fortrækker jeg at udvikle det selv, så har jeg 100% styr på hvordan det virker, og special løsninger kan nemt tilbygges.

Jeg har afsat en måneds-tid til udvikling af regnskabssystem. Så konkler allerede der ud af.

Det må kunne lade sig gøre - jeg har jeg ikke brug for en forkromet C5 løsning :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo ikke et regnskabssystem du vil lave, men blot en automatisering af en process der kræver en del tid hvis der er mange kunder der skal faktureres.

Det er da helt sikkert muligt i den omfang du har beskrevet, men hvis du vil lave et regnskabssystem så er der mange flere aspekter du skal have med. Det system du laver er godt som bilag til netop et regnskabssystem.

Jeg har selv prøvet at lave sådan et så god fornøjelse :)

Lundsby: Jeg hæver med ½ liter...

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan få lavet faktureringsdelen, så det foregår automatisk (evt. inkl. lagertræk), så dit system kan producere en færdig salgs- (og evt. laver-)rapport, så stands der. At lave et regnskabsprogram er en meget større proces, der er en masse ting omkring moms, balance osv., som skal være i orden. Sørg for, at du kan eksportere dine regnskabsdata i en csv-fil, så kan alle fornuftige og langt hen ad vejen gratis eller billige økonomisystemer importere dine data, og så kan du komme videre med dit salg meget hurtigere, end hvis du først skal opbygge et helt regnskabsprogram.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyt til Anette.

Hvis du ikke har regnskabsprogrammet med kassekladde, momshåndtering og skift til næste regnskabsår med korrekte ultimo- og primosaldi som dit primære fokusområde, så dette fungerer 100%, så foretag dig noget andet.

Det har taget 7 år før SALDI er blevet til det, det er i dag - og det var først for 4 år siden, at den første officielle udgave blev udgivet og markedsført.

Der findes mange delvist brugbare regnskabsprogrammer, som netop er startet på lignende grundlag, som dit projekt.

Det bedste eksempel er vores danske Open Source-konkurrent FriFinans, som startede nogenlunde samtidigt med SALDI.

Men FriFinans har ikke haft de samme ildsjæle med samme begejstring bag systemet siden start - og virksomheden bag FriFinans (Casalogic), som benytter nogle af de færdige dele til håndtering af deres eget regnskab, har heller ikke FriFinans som en del af deres forretningsområde - og ser heller ikke ud til at få det i den kommende tid (direktør Torben Sørensen anbefaler selv SALDI som alternativ).

De koncentrerer sig om deres konsulentydelser inden for Open Source til såvel serverløsninger samt løsninger i kontorpakken OpenOffice.org. De kan varmt anbefales.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Silwer:
Jeg har afsat en måneds-tid til udvikling af regnskabssystem. Så konkler allerede der ud af.

Husk at inkassere colaen fra Lundsby.

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Claus siger er det ikke sådan lige at kaste sig ud i at lave sit eget regnskabsprogram. Det er som med alt andet, det tager tid, og der er tusind ting man opdager hen ad vejen, før man er der, hvor man troede man ville være på ingen tid.

Men jeg kan godt forstå tanken med selv at ville lave sit eget, man er vel iværksætter :)

Igen, er der oftest mest mening i at benytte sig af nogle af de regnskabsprogrammer der allerede er, og så fokusere på dit fokusområde.

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian, i stedet for at udvikle selve regnskabssystemet selv, hvorfor så ikke koncentrer sig om at udvikle din shop, og så integrere denne til et regnskabssystem. Her hos e-conomic har vi lavet et API som er frit tilgængeligt, så du selv kan vælge i hvilken grad du ønsker at integrere din shop.

Hvis du ikke kender e-conomic, så kan jeg sige at vi er danmarks mest udbredte online regnskabssystem, med mere end 23.000 kunder.

Du kan se andre løsninger, som er integreret til e-conomic, med samme flow som du beskriver, på vores hjemmeside www.e-conomic.dk

Hvis du har brug for lidt hjælp, til hvor du finder vores API, så ringer du bare. eller klikker her:http://www.e-conomic.dk/integration/integrationspartner/

Med venlig hilsen

Michael Jepsen
Key account manager
e-conomic danmark a/s

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)