Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg bygger mit eget regnskabssystem

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg helt ny i regnskabs verden, og er begyndt at lære en masse nye ord som "modkonto" osv :)

Men jeg er webudvikler, og skal til at sælge online service ydelser, derfor har jeg tænkt mig at bygge hjemmeside og regnskabssystem selv, så ALT kan fungere automatisk.

Når en kunde opretter sig på min hjemmeside, så bliver personen oprettet direkte som kunde i mit regnskabssystem, og når kunden har valgt produkter, så oprettes fakturaen også automatisk. Når kunden så har betalt online med kredit-kort, så "stemples" fakturaen som betalt, og kundens ydelse oprettes.

Mangler jeg noget i det flow ?

Lig pt. er systemet bygget sådan op:

Kunde Database
Her gemmes kunder...

Konti System
Her registeres alle transaktioner under "samme konto". Altså jeg har kun oprettet én konto som hedder "Bank".

Faktura
Som indeholder alle faktura - både betalt og ikke betalt.

Produkter
Indeholder priser og produktnavne.


Jeg mangler jo så bare et sted at indtaste alle mine udgifter, så systemet kan bruges til at udregne moms osv... Kan i hjælpe mig lidt igang med hvordan det praktisk bør tilføjes mit system ?

På forhånd tusind takker.
MVH Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvad skulle formålet dog være med så omfattende en opgave.

Der findes så mange muligheder af programmet på markedet.

Men hvis det absolut skal være.så held og lykke.

/peter

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal en tur til Fyn, så jeg er bygget at bygge en bil fra bunden! Skal vi se hvem der kommer først? Om jeg står på fyn, før du får faktureret en månedsløn!