Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af tilbagebetalt overskydende A-SKAT

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg modtog for en månedstid siden en check fra SKAT, (Har nu oprettet en Nemkonto)
Der stod ikke meget andet end: "Overskyd. A-skat mv." samt et beløb.

Jeg er nu i tvivl om hvor disse skal bogføres, så de figurere korrekt i regnskabet.
Det er vel ikke et salg!.

Firmaet er et I/S, og vores bogførings program er Summa Summarum

 

På forhånd mange tak

Mvh

Christian Cannon

barbiksen.dk - NY Webshop med billigt barudstyr til hele danmark

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det nu er A-skat og ikke B-skat og hvis du har bogført lønningerne på samme måde, som vi andre gør, så skal pengene ind på konto 64150 (skyldig A-skat i standardkontoplanen), og denne konto skulle så gerne gå i 0.

Hvis du har lavet en alternativ lønbogføring og ikke brugt konto 64150 til noget, så skal du lede i dit gamle regnskab for at finde den konto, du bogførte A-skatten på, at du betalte den, og så bogføre indtægten på samme konto.

 

Fra København N
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

 

Tak for dit svar.
Jeg har brugt konto 64150 til min skyldige A-skat.

Men da de penge jeg har fået tilbage ikke er skyldige penge er den konto jo i 0, da jeg jo har betalt alt hvad der stod på den.
Så skal jeg vel ind og finde alle personalets lønsedler og tjekke om tallene fra mit lønprogram stemmer overens med regnskabet ?

 

Mvh Christian

 

 

barbiksen.dk - NY Webshop med billigt barudstyr til hele danmark

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er ret ny arbejdsgiver, kan fejlen også være opstået ved, at du ikke har været registreret som arbejdsgiver og alligevel har indbetalt A-skat. Prøv at tjekke, om beløbet tilfældigvis skulle passe med den 1. måneds A-skat. Alternativt: Inden du leder for meget: Ring til SKAT og bed om at få perioden oplyst.

 

Fra København N
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

Så er perioden lokaliseret.. Og der er tale om AM-bidrag siger Danløn.

Men hvis jeg ikke har været registreret og sendt penge har de vel troet jeg har sendt forkert? og  derfor sendt tlibage. Men så skylder jeg vel stadig SKAT de penge?
Så de kunne bogføres på konto 64150 indtil de beder om dem? eller skal jeg ringe til SKAT og aftale med dem?

 

Mvh

Christian

barbiksen.dk - NY Webshop med billigt barudstyr til hele danmark

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det letteste er vel bare at sende dem et brev med dit cvr. og firmanavn + "AM-bidrag xx-måned" i overskriften og så fortælle dem, at du pga. en forkert registrering i forbindelse med din første udbetaling af A-indkomst har fået et beløb retur, og at du hermed skal efterangive AM-bidrag for xx-måned til kr. _____, om de vil være venlige at oplyse dig om, hvortil beløbet kan indbetales. Så kommer sagen ud af verden.

Dbh
Anette

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)