Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny moms pr. 1. januar 2010

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er bekendt med at der er kommet nye momsregler mht salg til andre EU-lander pr. 1/1-2010.

Men, gælder de nye regler også for salg til andre EU-lande mht. Moms på ydelser?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk først og fremmest ydelserne, reglerne blev ændret på. Tænker du på noget konkret ?

Vh
Lars

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg tænker på at hvis jeg arrangerer en bustur fra Danmark til Sverige og der er inkluderet kaffe og kagebord i Sverige.

Skal det Svenske firma så skrive en faktura til mig i Danmark uden moms selvom ydelsen modtages i Sverige? Det samme gælder også hotelovernatninger.

MVH

Erik

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik

Ydelserne skal (stadigvæk) momsbelægges i Sverige. Der er ingen ændringer der.

Vh
Lars

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Tak for dine hurtige svar.

Men hvis f.eks. kaffe med kage skal momset i Sverige, bliver der så ikke dobbelt moms når jeg skal skrive i faktura? Her skal jeg vel lægge moms på hele min udbudspris f.eks. bus, guide og kaffe?

Eller er der noget jeg helt misforstår.

VH

Erik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Scanbird:
bliver der så ikke dobbelt moms når jeg skal skrive i faktura? Her skal jeg vel lægge moms på hele min udbudspris f.eks. bus, guide og kaffe

Hej Erik

Uden at ville gå nærmere ind i en vurdering, tenderer det du laver momsfri rejsebureauvirksomhed (som er momsfri til og med 31.12.10).

Efter 1.1.11 vil du kunne søge momsen refunderet i Sverige via SKAT.

Vh
Lars

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Tak  for hjælpen. Jeg er godt klar over at jeg i år er momsfritaget, men næste år er der nye regler og det er dem, som jeg syntes er noget uafklaret. Jeg sidder jo allerede nu og skal planlægge ture og priser til næste år.

Findes der nogen vejledning for området?

MV

Erik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Scanbird:
Findes der nogen vejledning for området?

Hej Erik

Har umiddelbart ikke set noget nyt på den front, der direkte omhandler momspligten for rejsearrangører.

Mht. refusionen skal du søge via SKAT - du kan da starte her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1811251&newwindow=true hvis du vil til at sætte dig ind i tingene omend du dog kan regne med, at systemerne forbedres hen over sommeren.

Det er også altid godt at søge informationer fra momsmyndighederne i de lande, du arrangerer ture til.

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)